– Miért épp most döntött úgy, hogy a színház irányába mozdul?
– Mindig azt gondoltam, hogy színháznak és filmnek nagyon más a nyelve. Igaz ugyan, hogy színészekkel dolgozik mindkettő, sűríti a megélt valóságot, közönséggel működik, de a nyelviségük, a létrehozás formái mégis nagyon eltérőek. Én pedig kiskorom óta a vizuális kultúra, a film nyelvét tanultam, azt ismerem. A színháztól így inkább távol tartottam magam. Az első nagyjátékfilmemben tulajdonképp igazi színészek sincsenek. Szép lassan szereztem meg azt a tapasztalatot, ami alapján nyugodtan bele mertem vágni egy színpadi rendezésbe. Magács László évek óta kapacitált rá, nagyon kitartó volt, és végül azt ajánlotta: itt van ez a film, az Engedj be, létezik egy angol színházi átirata is, olvassam el, és ha van kedvem, csináljuk meg. Nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben új filmbe tudnék fogni, szóval jó időben jött a felkérés, ráadásul Lászlónak is nagy kaland ez az egész.
– És miért az Engedj be adaptációja volt ennyire csábító?
– Ez egy fontos témáról szóló, érzelmes mű, vámpíros hordozóanyagba csomagolva. A központi tartalom, a fiú és a lány végzetes szerelme, a fiú magára hagyatottsága, a függőség viszont mindegyik feldolgozásban, így a miénkben is megmarad. A svéd film alapanyaga egy novella, de készült egy amerikai mozi is, utóbbi kettőt pedig átírták egy darabba. A szövegkönyvbe még így is kerültek olyan instrukciók, amiket egyszerűen lehetetlen megvalósítani a színpadon.
– A filmből ismerős nagy ívű jeleneteket, például a véres uszodai drámát miként lehet színre vinni?
– Itt jön el igazán a színház nyelvének a pillanata. Egy film is akkor kezd el érdekelni, amikor úgy tűnik: lehetetlen megcsinálni. Itt is rögtön megindult az ötletelés, hogy milyen térben, hogy képzeljük el ezt a vizes dolgot. Volt szó róla, hogy elvisszük az egészet uszodába, tornaterembe vagy lakótelepi játszótérre. Végül úgy láttuk, a legjobb egy lecsupaszított építkezési terület lenne, amit úgy használunk, ahogy szeretnénk. A néző magában hozzáteszi, hogy hol vagyunk – hogy lakásban, uszodában vagy játszótéren járunk-e éppen. Közben pedig nagyon megmarad az a hangulat, mint az eredeti filmben.