– Az Egy nő fogságban főhősét, Marist a kizsákmányolóján, Etán keresztül ismerte meg, aki dicsekedett önnek: szolgái vannak, akik helyette dolgoznak, aztán beengedte a lakásába, hogy ott forgasson. Honnan ismerte őt?
– Futólag találkoztam csak vele, és akkor még csak annyit tudtam, hogy vannak szolgálói, de nem gondoltam, hogy e mögött több lehet. Aztán a filmművészetis felvételin az volt a feladat, hogy ötperces dokumentumfilmet készítsünk egy ember egy napjáról. Marisnak emlékeztem az arcára, mert megragadt bennem, hogy ötven év körüli, de sokkal idősebbnek néz ki. Volt ekkor egy olyan vizuális koncepcióm is, hogy nem mutatok meg mindent, hiszen egy arc nagyon sokat mesél önmagában, az övéről pedig ez különösen elmondható. Mivel nem akartam felvenni Etát és a családját, ezért nem volt igazán probléma, hogy ott forgatok. Sokat dolgoztam házon kívül is, amihez kevésbé volt közük. Egy idő után, amikor már régóta ott voltam, felmerült az is, hogy pénzt kérjenek tőlem. Elvégre nekik valóban nem volt érdekük, hogy megtűrjenek a házukban – nekem viszont fontos volt, hogy Maris közelében maradhassak. Megállapodást kötöttünk, és úgy kezeltem a dolgot, mintha a helyszínért fizetnék, amit egy másik forgatáson is megtettem volna.
– Nem érezték Etáék, hogy ebből bajuk lehet?
– Nem, de én sem gondoltam, hiszen a forgatás alatt semmilyen jel nem utalt arra, hogy az ilyen esetekről bármilyen szerv gondoskodna. Sőt, amikor később segítséget kértünk, azt a választ kaptuk, hogy erre a helyzetre nincs megoldás. Vékony a határ a között, ami már nyíltan törvénytelen, és amiről még úgy érzi valaki, hogy belefér. Ezek az emberek nincsenek bezárva, emiatt is nehéz segítséget nyújtani ilyen helyzetben.
– El is hangzik a filmben, hogy Eta szerint Maris épp ugyanúgy van a házban, mint ő. Annyi kávét iszik, amennyit szeretne, és dohány is jut neki bőven.
– Igen, az ő álláspontja is szerepel a filmben. De az ő oldaláról mindössze ennyit akartam mesélni, mert a kérdés nem az volt számomra, hogy ő milyen. Általánosítani akartam a karakterével, az arcát sem mutattam meg: Eta csak egy kéz és egy hang a filmben. Számomra az Egy nő fogságban nem róla szól, és nem szeretnék ítéletet mondani senki felett. Nem feladatom, és etikusnak sem tartom. A néző eldöntheti magában, mit gondol az itt látottakról. Én Maris miatt mentem oda, és az áldozatokra szeretném felhívni a figyelmet. Elkeserítő lenne, ha a bűnös iránt nagyobb lenne az érdeklődés, mint az áldozatok iránt – akik ebben a pillanatban is segítségre várnak.