A www.solarimpulse.com internetes oldalon élőben követhető az utazás, az oldalhoz tartozó blogon pedig folyamatosan frissített hírek, beszámolók olvashatók.
A legfrissebb blogbejegyzés szerint a gép reggel hét óra körül 25 kilométerre járt a francia határtól, és ideálisnak számító, 12 kilométer/órás sebességgel haladt. Mivel felhők tornyosulnak előtte, és Párizs környékén eleredt az eső, egyelőre nem közelít jobban, inkább a felhők fölé száll, és újratölti a napelemeket – írta a pilóta, André Borschberg repülőmérnök.
A Solar Impulse szombaton már felszállt Brüsszelből, a pilótának azonban nem sokkal később vissza kellett fordulnia a heves esőzés és az erős szél miatt. A csapat ezután az idő enyhülésére várt, majd kedd hajnalban két esős front között megfelelőnek találták a körülményeket a felszállásra. A felhők miatt az akkumulátorokat időközben csak 60 százalékosra tudták feltölteni napenergiából, így a fennmaradó 40 százalékot hagyományos energiaforrásból kellett pótolni, ami azt jelenti, hogy a repülés nem számít rekordkísérletnek.
Ha minden jól megy, Borschberg este 9 óra körül éri el a Párizs-Le Bourget-i repülőteret, ahol egy többnapos nemzetközi légibemutató, a június 20-án nyíló Nemzetközi Légi- és Űrszalon díszvendége lesz napelemes gépével.
A zömmel korszerű műanyagokból készített szerkezet megépítését a napelemeket is gyártó Solvay konszern irányításával mintegy 200 európai intézmény és vállalat támogatta. A Boeing 777-es utasszállító géphez hasonlóan 61,40 méter fesztávú, de csak 21,85 méter hosszú és 6,40 méter magas gép a könnyűség érdekében spártai felszereltségű. A földön négy kis keréken gurul. Szárnya és farka közel hetven négyzetméterét borítja a 11 280 fotovoltaikus napelem. Felszálló tömege (súlya) pilótástól 1700 kg. A svájci fejlesztőcsapat végső célja, hogy 2013/14-ben öt állomás közbeiktatásával körberepüljék a Földet.
(MTI)

Új részletek derültek ki az ukrán kémbotrányról: Holló István börtönben marad