Az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karának JFSZ Racing Team nevű csapata mellett a győri Széchenyi István Egyetem, a Kecskeméti Főiskola, a Pécsi Tudományegyetem és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola tanulói csapata képviseli Magyarországot a versenyen. A verseny történetében először olyan utcai versenypálya teszi próbára a diákok vezetési technikáját és tudományos felkészültségét, amelyen öt 90 fokos kanyar van.
Az Óbudai Egyetem etanolos autója a prototípus kategóriában indul az elmúlt évekhez hasonlóan 1 liter 95-ös üzemanyaggal. A karosszériában elhelyezték az alkatrészeket, elkészültek a motortartó bakok a hátsó részen a két motorhoz, a fő motoron pedig már csak a folyamatos finomításokat végzik. Az idén a pálya jellege miatt változtatni kellett a kormányzáson is. Hátravan még a motor behelyezése és a tesztüzem. Az idén még több diák dolgozik a csapatban, mint tavaly, úgyhogy felosztották a munkákat – közölte az Óbudai Egyetem.
A Shell Eco-marathon célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni. A megméretésre 24 országból 227 csapat érkezik.
Egyedülálló versenypálya vár a magyarokra
Az idén is öt magyar csapat indul a Shell Eco-marathonon, amelyet május 17. és 19. között rendeznek Hollandiában.
2012. 03. 24. 14:50
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!