A torontói York Egyetem pszichológus szakemberei – Raluca Barac és Ellen Bialystok – hatéves gyerekeket vizsgálva jutottak erre a következtetésre. A kutatók a csak angolul beszélő gyerekek képességeit az angol mellett kínait, franciát vagy spanyolt is beszélőkéivel vetették össze.
A gyerekek feladata a számítógépes tesztekben az volt, hogy megnyomjanak egy billentyűt, ha állatok képét vagy színeket látnak maguk előtt a képernyőn. A résztvevők egyformán jól teljesítettek ebben a feladatban, a kétnyelvű gyerekek viszont gyorsabbak voltak, amikor két különböző billentyűt kellett lenyomniuk az állatok és a színek láttán.
„A kétnyelvűek agya látszólag jön és megy két feladat között” – fogalmazott Peggy McCardle, a gyermekek fejlődésével foglalkozó amerikai szakember a Child Development című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányt összegezve. A kutatók ugyanakkor rávilágítottak arra, hogy az egynyelvű gyerekek ügyesebben építették szókincsüket és nyelvtanukat.

Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség