A torontói York Egyetem pszichológus szakemberei – Raluca Barac és Ellen Bialystok – hatéves gyerekeket vizsgálva jutottak erre a következtetésre. A kutatók a csak angolul beszélő gyerekek képességeit az angol mellett kínait, franciát vagy spanyolt is beszélőkéivel vetették össze.
A gyerekek feladata a számítógépes tesztekben az volt, hogy megnyomjanak egy billentyűt, ha állatok képét vagy színeket látnak maguk előtt a képernyőn. A résztvevők egyformán jól teljesítettek ebben a feladatban, a kétnyelvű gyerekek viszont gyorsabbak voltak, amikor két különböző billentyűt kellett lenyomniuk az állatok és a színek láttán.
„A kétnyelvűek agya látszólag jön és megy két feladat között” – fogalmazott Peggy McCardle, a gyermekek fejlődésével foglalkozó amerikai szakember a Child Development című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányt összegezve. A kutatók ugyanakkor rávilágítottak arra, hogy az egynyelvű gyerekek ügyesebben építették szókincsüket és nyelvtanukat.
Egyszerre több dologgal tudnak foglalkozni a többnyelvűek
Viszont nehezebben építik fel szókincsüket és nyelvtanukat kanadai kutatók vizsgálódásai szerint.
2012. 04. 05. 18:14
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!
Komment
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!