A gép Madridból Marokkóba repül, pilótája Bertrand Piccard, a napelemes repülés egyik megálmodója. A napelemes repülőgép május 24-én indult a svájci Vaud kantonból, és 17 órányi repülés után még aznap megérkezett a spanyol fővárosba. Május 28-án tervezték a továbbrepülést, de a rossz időjárás miatt a gép azóta is a madridi Barajas repülőtéren rostokolt.
A repülőgép szárnyainak fesztávolsága 63,4 méter – szinte megegyezik egy Airbus repülőgép szárnytávolságával –, súlya alig több, mint egy átlagos személygépkocsié, 1600 kilogramm. Jelenleg 3600 méter magasságban repül Sevilla irányában, majd 8500 méter magasságban átszeli a Gibraltári-szorost, Tanger térségében lép a marokkói légtérbe, és várhatóan éjféltájban érkezik Rabatba.
Mindezt egyetlen csepp üzemanyag nélkül. A szénszálból készült légi járművön 12 ezer szilíciumcellát helyeztek el, ezek gyűjtik be a Nap energiáját a négy, egyenként 10 lóerős villanymotor működtetésére. A Svájc–Marokkó-táv egy későbbre tervezett világ körüli út próbarepülésének számít.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!