A kis Splash komoly házon belüli konkurenciát jelent a Swiftnek, ugyanis négy személyek nyújt kényelmes ülőhelyet, a csomagtartója sem sokkal kisebb, viszont félmillió forinttal olcsóbb a nagytesónál. Ráadásul a megújult típusnál már a 2,2 millió forintba kerülő alapváltozat is rendelkezik manuális légkondicionálóval, amely különösen jó ár/érték arányú autóvá avanzsálja a Splasht. Tény, hogy a 178 literes poggyásztérbe nem sok minden fér, viszont az egygyermekes családoknak (félig lehajtott hátsó üléssel) tökéletes választás lehet, főleg a gazdaságos 1,0 literes háromhengeres, 68 lóerős motorral. A ráncfelvarrás során átszabták a kisautó hűtőmaszkját, ami sokat javított a megjelenésén, most sokkal sportosabbnak és komolyabbnak hat, mint elődje.
Mit tud a kis háromhengeres?
A Suzuki kínálatának legkisebb motorja lelkesen dolgozik, és bár kissé brummogósabb, mint egy négyhengeres, a hangja egyáltalán nem tolakodó. Jól veszi a fordulatot, a 68 lóerő pedig pont megfelel a normál igényeknek. Csodát persze ne várjunk, nem ezzel az erőforrással fogunk az autópálya belső sávjában döngetni, előzéskor nem árt egy-két fokozatot visszakapcsolni. A váltó egyébként könnyen kapcsolható, de ezért nem jár külön piros pont egy japán gyártónak.
Elérkeztünk a legfontosabb részhez, a fogyasztáshoz, és ezen a téren sem vall szégyent a típus. Vegyes használatban 5,8 liter benzint éget el 100 kilométeren, és ez nem gyári adat, hanem teszteredmény. A Splash pont olyan, mintha Magyarországra tervezték volna: olcsó, strapabíró, viszonylag jól felszerelt, a fenntartása sem kerül sokba, és egy kis kompromisszummal a kiscsaládok számára is remek választás.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!