A négyszintes üzletnek a legismertebb bevásárlóutcában a Vangfucsingon választottak helyet, s háromszáz alkalmazott fog benne dolgozni. A médiacsoport kalauza John Browett értékesítésért felelős alelnök volt, aki azt mondta: arra készülnek, hogy minden városban minden kínai fogyasztót kielégítsenek. „Mindez egy kis időbe telik” – tette hozzá. Annyit még elárult, hogy hamarosan a dél-kínai Sencsen városa is kap egy áruházat. Az október 20-ra tervezett hivatalos megnyitó egybeesik az iPhone 5-ös kínai bevezetésével.
Az Apple-nek világszerte 390 nagyáruháza van, s a legújabb Pekingben a harmadik, Kínában pedig a hatodik. A világ legnépesebb országában félmilliárd felett van az internetezők száma, a felhasználók már túlnyomórészt okostelefonokon kapcsolódnak a világhálóra. Hivatalos adatok szerint június végén 388 millió kínai használta rendszeresen böngészésre a mobiltelefonját.
Tavaly az Apple éves szinten megduplázta eladásait Kínában. Az eladások értéke elérte a 13 milliárd dollárt, miközben a többi piacon 10 százalékos bővülést ért el. Az Egyesült Államokon kívül legnagyobb piacán a második negyedévben 28 százalékos visszaesést szenvedett el az Apple az első negyedévhez képest, de így is – már a félév végén – megközelítette a tavalyi egész éves forgalmat. A vállalat első embere, Tim Cook, aki nemrégiben járt a kínai fővárosban, többször kifejtette: cége hatalmas tartalékokat lát az ázsiai, különösen a kínai piacban.