Az új fejlesztést nemrég mutatta be a Fujitsu a japán CEATEC 2012 kiállításon. Egy speciális televízióba integrálták a technológiát, amely a kijelző fényerejének gyors változásait használja fel az egyoldalú adatkommunikációhoz, tehát a telefon nem tud „visszaválaszolni” a tévének, csak értelmezi a jelet. Az okostelefont a kijelző villogását értelmezni tudó mobiltelefon-kamerával szerelték fel, ami egy különleges szoftver segítségével a fényjeleket képes adatként értelmezni. Jellemzően kis adatmennyiségről beszélünk, mondjuk egy internetelérhetőségről vagy telefonszámról. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy amikor nézünk egy reklámot – például egy új mosószerről –, ráirányítjuk az okostelefonunkat a képernyőre, majd miután a készülék beolvasta a reklámozó által kódolt internetcímet, máris rámehetünk a mosószerről szóló honlapra.
A különleges fénysugár nem káros a szemre
A mérnökök felhívták a figyelmet arra, hogy a fényerőváltozás a magas képfrissítési frekvenciának köszönhetően az emberi szem számára észrevehetetlen, ezáltal nem káros, és nem is zavaró. Az érzékelési folyamat pár másodpercet vesz igénybe, és a tesztek szerint a jelátvitel akkor működik a legbiztosabban, ha a felhasználó maximum négy méterre ül a tévékészüléktől. A japán fejlesztés elsősorban a reklámozók számára jelenthet érdekes alternatívát, kérdés, hogy a piac miként reagál az új megoldásra. Optimális esetben is több évnek kell eltelnie ahhoz, hogy ez a technológia elterjedjen a tévékben és a mobiltelefonokban.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!