Az egyesület keddi közleményében hangsúlyozza: a márkaszervizek gyárilag rögzített normaidőkkel, azaz óradíjkorláttal, gyári szerszámokkal, műszerekkel, naprakészen frissített szoftverekkel, a gyár által kiképzett szerelőkkel olyan javítási minőséget garantálnak, amely a gépkocsi korának és futásteljesítményének megfelelő eredeti állapot helyreállítását jelenti.
Márkaszerviz vs. feketeműhelyek
A közlemény rámutat: a márkaszerviz által kiadott részletes számla egyben az elvégzett munka és a beépített alkatrészek garanciáját is megtestesíti. A gyári javítási technológia és alkatrészek garantálják, hogy a gépjármű a közlekedésben biztonsággal vehet részt. Az egyesület közleményében felhívja a figyelmet, hogy ha a balesetet műszaki hiba okozta, akkor a balesetet okozó jármű vezetője az elsődlegesen felelős, akár büntetőjogilag is. Ha ezt a felelősséget nem akarja viselni, akkor a gépjárművet – különösen a világítási rendszerét, futóművét, fék- és kormányrendszerét – mindig olyan műhelyben kell javíttatni, amely bizonyosan rendelkezik a megfelelő szakmai tudással, szerszámokkal, műszerekkel és alkatrészforrással, s az elvégzett munkáról és a beépített alkatrészekről részletes számlát ad – hangsúlyozza az MGE.
Az egyesület szerint tévhit, hogy a márkaszervizek minden esetben drágán, a független szervizeknél nem jobb minőségben dolgoznak. Ugyanakkor sajnálatos – jegyzi meg az MGE –, hogy a márkaszervizekből kiesett munka nem a legális független szervizekhez, hanem a feketeműhelyekbe áramlott.
Az egyesület tájékoztatása szerint az Európai Unió közútjain évente mintegy kétezer ember szenved halálos balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt, és 128 ezer ember súlyosan megsérül ugyanebből az okból. Magyarországon évente az utakon mintegy hetven ember hal meg, és ötezer ember szenved súlyos sérüléssel járó balesetet a gépjármű műszaki hibája miatt.