Minden idők egyik legismertebb és legnépszerűbb autója, a Volkswagen Bogár tervezője az osztrák Ferdinand Porsche volt. A mérnök sokáig házalt az olcsó, nem túl nagy teljesítményű, de mindenki számára elérhető és visszafogottan elegáns „népautó” terveivel. Először a motorkerékpárokat gyártó Zündapp céggel társult, de a vízhűtéses csillagmotorral folytatott kísérletek kudarcba fulladtak és a projektet törölték.
Porsche az NSU autó- és motorgyárnál folytatta, ahol kifejlesztette a csővázszerkezetével és a hátsó tengely előtt elhelyezett sebességváltójával a Bogárt megelőlegező Type 32 jelű autó prototípusát. A gyártástól azonban egy a Fiat gyárral kötött szerződése miatt az NSU is visszalépett.
A tervet végül Adolf Hitler karolta fel: a Führer hatalomra jutása után kiváló minőségű autópálya-hálózatot építtetett ki, és olcsó, mindenki számára elérhető autót is akart Németországban. A diktátor megbízást adott Porschének egy olyan kocsi tervezésére, amely két felnőtt és három gyermek szállítására képes 100 kilométeres sebességgel, ezer márkás áron.
Porsche tervezőirodája 1934 júniusában írta alá a szerződést a Birodalmi Autóipari Szövetséggel. A Bogár prototípusát 1935 októberében mutatták be, két év múlva megalapították a Volkswagenwerk Gmbh-t, 1938 májusában a Wolfsburg melletti Fallerslebenben lerakták a Volkswagen Művek alapjait. Hitler az autót Kdf (Kraft durch Freude – Örömben az Erő) autónak nevezte, a Harmadik Birodalom szabadidő mozgalma nyomán. A névadása nem volt sikeres, a kocsit inkább a Porsche által preferált Népautóként (Volkswagen) emlegették.
A legendás kiskocsi külalakja az idők során alig változott, a következő mintegy hat évtizedben több mint 21 millió darabot adtak el belőle a világ 180 országában. Az építőket is meglepte, milyen kevés javítást igényelt. Hegyi utakon a nagyobb és erősebb autókat simán lehagyta. Négy személy kényelmesen elfért benne, alig 7 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométeren. 1978. január 19-én készült el a Volkswagen Bogár utolsó, Németországban gyártott példánya. A népszerű kocsi gyártása ezzel nem ért véget.