Ezeket az autókat lopják a legszívesebben

Megváltozott az autótolvajok ízlése. Két évvel ezelőtt a lopott autók átlagéletkora 3,9 év volt.

kn
2013. 08. 29. 12:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Genertelhez beérkező lopáskár-bejelentésekben szereplő autók átlagéletkora 2012-ben már meghaladta az 5,4 évet, szemben a két évvel korábbi 3,9 évvel – közölte az első direkt (az ügyeket interneten és telefonon intéző) biztosító csütörtökön az MTI-vel.

A Genertel által végzett felmérés szerint az autós ügyfeleik a töréskártól és a járművük ellopásától tartanak leginkább. A 10-es skálán az első 6,3, míg a második 3,8 ponttal szerepelt.

A fenyegető veszélyek ellenére a casco biztosítások jelentősen visszaestek az elmúlt egy évben. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint a biztosítható járművek száma a tavalyi és az idei első félév végén is 4 millió 268 ezer volt. Ebből tavaly 831 ezerre, idén viszont csak 796 ezerre kötöttek casco biztosítást a tulajdonosaik.

Ennek függvényében esett a casco-biztosításokból származó díjbevétel is, a múlt év első felében befolyt 37,1 milliárd forint idénre 32,7 milliárdra csökkent.

A Genertel közleménye kiemeli: a piacon terjednek a rész-cascók, amelyek csak korlátozottan vállalják a kockázatot, viszont olcsók. Például a csak a lopásra köthető biztosítás évi néhány ezer forintba kerül. A másik terjedő termék csak a töréskárt vállalja, magas – több százezer forintos – önrésszel, viszont nem kerül többe havi ezer forintnál.

Ezek az olcsó rész-cascók önmagukban is csökkentik a biztosítók díjbevételét. Az ügyfelek viszont – mint a szerződések darabszámából látható – nem vásárolják tömegesen az olcsó biztosításokat.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.