Nagyot szakít a Facebook

A cégnek jelenleg 1,19 milliárd aktív felhasználója van havonta, éves alapon ez 18 százalékos növekedés.

kn
2013. 10. 31. 15:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook profitja 425 millió dollár volt a harmadik negyedévben, részvényenként 17 cent nyereséget ért el. 2012 harmadik negyedévében még 59 millió dollár (részvényenkénti 2 cent) veszteséget könyvelt el a cég. A korrigált nyereség, ami nem számol a különleges, egyszeri kiadásokkal, 621 millió dollár volt.

A cég bevétele 2013 harmadik negyedévében 60 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A bevétel 1,26 milliárd dollárról 2,02 milliárd dollárra ugrott. A piaci elemzők átlagosan 1,91 milliárd dolláros bevételt vártak az idei harmadik negyedévben. A cég ezzel a második egymást követő negyedévben teljesített jobban, mint azt a piaci elemzők várták.

A Facebook reklámbevétele 1,8 milliárd euró volt, 66 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A harmadik negyedévben a reklámbevétel 49 százaléka telefonok és táblagépek felhasználóitól érkezett, a második negyedévben csak 41 százalék volt az arány. A változás mutatja, hogy a Facebook sikeresen helyezi át a hangsúlyt a mobil eszközök piacára az asztali számítógépek helyett.

A cég jelentése szerint jelenleg 1,19 milliárd aktív felhasználója van havonta, éves alapon ez 18 százalékos növekedés. A Facebook részvényárfolyama szerda reggel 48,99 dollár volt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.