A világ a napokban állítja össze a 2013-as toplistákat. A Mashable.com portál például kiválasztotta az infotechnikai piac legnagyobb nyerteseit és veszteseit. Az ilyen összeállítások természetesen mindig tartalmaznak némi szubjektivitást, ha önöknek más jelöltjük is lenne, írják meg hozzászólásukban. Íme a nyertesek:
Sokak számítása szerint a Twitter tőzsdei bevezetése volt az év legnagyobb durranása. A cég 70 millió részvényt bocsátott ki 26 dolláros áron, és az ár azóta is folyamatosan szárnyal, a bevezetőt 50 százalékkal is meghaladta már.
A keresőóriás két szempontból is a figyelem és a siker középpontjában volt 2013-ban. Egyrészt szemüvege, a Google Glass forradalmasítani látszik a digitális világot, és ugyan még meg sem jelent, a piacon mindenki erről beszélt egész évben. A másik az Android sikere, a Google operációs rendszerre immáron a piac 80 százalékát magáénak mondhatja.
A közönség sokáig várta a PlayStation 4 és az Xbox One megjelenését. A Microsoft nyolc évvel az Xbox 360 bemutatkozás után dobta piacra új játékkonzolját, a Sony egy héttel megelőzte a PlayStation 4-gyel. Mind a két cég arról számolt be, hogy már az első 24 óra alatt egymillió darabot adott el belőlük.
Az Apple új okostelefonja ugyan inkább evolúciósnak mondható, semmint forradalminak, változatlanul milliókat adnak el belőle. Az cég üzleti sikeréhez hozzájárult az iPhone 5S és az olcsóbb kategóriába tartozó 5C, valamint a még vékonyabb iPad Air is. Az Apple az év hajrájában ráadásul óriási bejelentést tette: betört a kínai piacra.
A közösségi platformokat egyesítő HootSuite augusztusban rajtolt, amikor 165 millió dolláros finanszírozásra tett szert, és ezzel egyből az 1 milliárd dollárt érő cégek közé emelkedett. A szolgáltatásnak máris mintegy hétmillió felhasználója van, prémium-, mégis ingyenes szolgáltatásával töretlenül halad előre, azzal a nem titkolt céllal, hogy fizetős szolgáltatásainak is minél több előfizetőt nyerjen meg.
Óriási évet zárt a Netflix: üzletileg és elismerésben is gazdag volt számára a 2013-as esztendő. A csak netes tartalmat szolgáltató és gyártó cég három Emmy-díjat is elnyert House of Cards sorozatával. További netes televíziós sorozatai, mint például az Orange Is The New Black, arra kényszerítették a vetélytársakat, például a Hulut és az Amazon Prime-ot, hogy maguk is saját tartalom gyártásába kezdjenek.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!