Élet az okostelefon előtt és után – tényleg jobb így?

Íme egy tökéletes példa az információ- és közösségiháló-függő társadalmak nagy problémájára.

Kuslits Szonja
2014. 08. 03. 7:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

New York város egy híres éttermének üzemeltetői nem értették, miért értékelik folyamatosan alul a vendégek a helyet, ezért utánajártak a dolgoknak. A feladat adott volt, ki kellett deríteni, hogy miért kap állandó negatív kritikát és kommenteket az étterem.

A kutatás eredménye meglehetősen izgalmasnak bizonyult. Ahogy az étterem vezetője fogalmazott: „Népszerű hely vagyunk mind a helyiek, mind a turisták körében. Évek óta üzemelünk, naponta ma is éppen annyi látogatót szolgálunk ki, mint tíz éve. A kiszolgálás szinte extrém lassúnak tűnik annak ellenére, hogy nagyobb létszámú személyzettel dolgozunk és lerövidítettük a menüt is.”

Trollkodás és sexting: így kerülhet bajba a gyerek a neten

A magyar családok életében kiemelkedő szerepet kap a Facebook

Remek alkalmazás segíti a vásárlást

Kétszer gyorsabban tölthetünk ezzel az eszközzel

 

A saját és a környező éttermekre vonatkozóan az egyik leggyakrabban elhangzó panasz vagy visszajelzés az volt, hogy túlságosan lassú a kiszolgálás és olykor túl sokat kellett várni egy asztalra. Éppen ezért az étterem vezetősége nem nyugodott, míg rá nem jött, mi a probléma forrása.

Ahogy a legtöbb étteremnek New Yorkban, úgy nekik is van biztonsági rendszerük, amely folyamatosan rögzíti az étteremben zajló eseményeket. Szakértők javaslatára a vezetőség összehasonlította a 2004-es és a 2014-es felvételeket, így képet kaptak arról, hogyan viselkedett a személyzet akkor és most. A vizsgálat alatt 45 különböző rendelést néztek végig, az eredmény megdöbbentő, ugyanakkor tökéletes szociológiai korrajz is lehet. Íme egy összegzés arról, milyen eredményre jutottak. (Kattintson a képre a nagyításért!)

A végére pedig az étterem tulajdonosai hozzáteszik, hogy hálásak mindenkinek, aki a nagy választék ellenére hozzájuk látogat, de azért felteszik a kérdést a vendégeknek, hogy nem lehetnének-e egy kicsit előzékenyebbek és tapintatosabbak. A kérdés, azt hiszem, kiváló, talán azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy mennyivel közvetlenebb és személyesebb lenne egy családi vacsora állandó telefonnézegetés nélkül

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.