Minden Budapesten élő ember tudja, milyen idegborzoló a nagyvárosi közlekedés. A csúcsforgalomban órákig tart hazajutni, a sofőrök idegesek, és akkor a légszennyezésről még nem is beszéltünk. Ennél is sokkal durvább a helyzet azonban a kínai, indiai nagyvárosokban, vagy például New Yorkban, Moszkvában. A településtervezők, döntéshozók is tudják, hogy előbb-utóbb drasztikusan meg kell reformálni a városi közlekedést, mert a jelenlegi rendszer egyszerűen tarthatatlan.
Az elektromos autók szép lassan kezdenek beszivárogni életünkbe, elég csak a már hazánkban is kapható Nissan Leaf vagy a Volkswagen e-Up nevét említeni. A gond csak az, hogy ezek a kocsik 7-9 millió forintba kerülnek, nagyjából kétszer annyiba, mint belső égésű motorral ellátott kategóriatársaik, így egyelőre a gazdagok kiváltságának számítanak.
Húsz-harminc év múlva nyilván sokkal olcsóbbak lesznek ezek az autók, ahogy az akkumulátortechnológia, a napelemes megoldások fejlődnek, azonban ettől még a közlekedési dugók problémája nem oldódik meg. Felmérések alapján a legtöbb autóban általában egy-két ember utazik, ami hatalmas pazarlásnak számít, hiszen – normál autókkal és egyterűekkel számolva – akár öt-hét személy is elférne belül. A Toyota fejlesztőmérnökei kész tervezettel álltak elő, amelyet most részletesen bemutatunk. A vicc az egészben, hogy bár 2050-re prognosztizálják ezeket a változásokat, a technológia tulajdonképpen már most a kezünkben van, csak még túl drága az előállításuk.
A japán autógyár fejlesztői szerint néhány évtized múlva mindenkinek lesz saját kocsija, mely napelemmel, üzemanyagcellával, valamint kiváló hatásfokú akkumulátor-rendszerrel fog üzemelni. Ezek az autók képesek lesznek önmagukat irányítani, s közben kommunikálnak az autópályán haladó többi gépjárművel.
A kamionok és buszok konvojban fognak közlekedni, néhány centiméteres követési távolsággal (mintha vonatok lennének), így a légellenállás nagy része csak az elöl haladó járművet érinti. Ezáltal rengeteg üzemanyagot, vagyis energiát lehet megspórolni. Amennyiben valamelyik busz vagy kamion elérte a végcélját, kiáll a konvojból, és az autópályát elhagyva bemegy a városba. Természetesen itt is folyamatos kommunikáció zajlik a konvojban közlekedő gépjárművek között, így ha valami oknál fogva fékeznie kell az élen haladónak, akkor pontosan ugyanabban a pillanatban a többi is elkezd fékezni.