A jövő kutatói a Magyar Tudományos Akadémián

Az InnoDiákok Fóruma a magyar tudomány ünnepének egyik kiemelt eseménye.

2014. 11. 24. 18:27
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A jövő kutatói, feltalálói kapnak bemutatkozási lehetőséget a Magyar Tudományos Akadémián szerdán az InnoDiákok Fórumán, amelyen a diákok mentoraik közreműködésével számolnak be első tudományos eredményeikről, az MTA kutatóintézeteiben szerzett tapasztalataikról.

Az InnoDiákok Fóruma a magyar tudomány ünnepének egyik kiemelt eseménye, a rendezvény célja, hogy az ifjú tehetségek saját példájukon keresztül mutassák be kortársaiknak a tudomány izgalmas világát. A fórumon Lovász László, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke mond köszöntőt.

A bemutatkozó hat középiskolás és egyetemi hallgató kutatási területe a részecskefizikától az agykutatáson át a csillagászatig a tudomány számos területét öleli fel.

Molnár Janka Sára, a székesfehérvári Teleki Blanka Gimnázium 17 éves tanulója fizikus szeretne lenni. Két éve foglalkozik az MTA Wigner Fizikai Kutatóintézet Részecske és Magfizikai Intézetében a töltött részecskék és fotonok észlelésére szolgáló sokszálas proporcionális kamrák építésével és fejlesztésével. Az általa épített első detektort középiskolai szemléltetőeszköznek szánta, a berendezéssel és a hozzá tervezett elektronika segítségével vizualizálni lehet az áthaladó részecskék pályáját. Mentora Varga Dezső, aki 2013-ban nyert az MTA Lendület kiválósági pályázatán.

B. Kiss Bálint, a várpalotai Képesség- és Tehetségfejlesztő Magániskola 17 éves diákja, az elektronika szerelmese. A tanulást, a kísérletezést segítő mikroprocesszoros eszközével első díjat nyert 2014-ben az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyen. Az apaBoard 10-szer 10 centiméteres nyomtatott áramkörre épülő eszköz lényege, hogy különösebb előképzettség nélkül lehetővé teszi egyszerű robotok megalkotását, a tudás szinte észrevétlen megszerzését. Mentora Kertész Krisztián, az MTA Természettudományi Kutatóközpont Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Intézetének kutatója.

Albert Krisztián, a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karának másodéves hallgatója ökológiával, a természeti jelenségek, az élővilág megismerésével foglalkozik. Mentora Molnár Zsolt, az MTA Ökológiai Kutatóközpont  Ökológiai és Botanikai Intézetének kutatója.

Sályi Gergő, az ELTE TTK másodéves hallgatójának érdeklődésének középpontjában a kémia, ezen belül a katalitikus szerves szintetikus reakciók kutatása áll. Mentora Novák Zoltán, aki 2012-ben nyert az MTA Lendület kiválósági pályázatán.

Egyed Bálint, a Semmelweis Egyetem Általános Orvosi Karának elsőéves hallgatója az orvostudomány legnagyobb kihívásának a legbonyolultabb „szerkezet”, az agy működésének megismerését tartja. Mentora Sperlágh Beáta, az MTA Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézet tudományos igazgatóhelyettese.

Dálya Gergely, az ELTE TTK harmadéves hallgatója a pulzáló változócsillagok körüli kísérők kimutatásán dolgozik. Mentora Szabó Róbert, az MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont tudományos munkatársa.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.