Szivárványszínbe borult sokak Facebook-profilképe az amerikai legfelsőbb bíróság melegházasságra vonatkozó döntése nyomán: 5:4 arányban határoztak arról, hogy ezentúl minden államban törvényesen házasodhatnak a melegek. Nemcsak az Egyesült Államokban, de Európában is sokan ünnepelték a döntést profilképük megváltoztatásával, amit a Facebook tett lehetővé egy külön ez alkalomra elkészített alkalmazással. Ilyen léptékű internetes demonstrációt nem láttunk a The Atlantic cikke szerint azóta, hogy 2013 márciusában hárommillió ember változtatta meg a képét egy piros egyenlőségjelre, az Emberi jogok kampánya szimbólumára, ekként kiállva a melegházasság mellett. Ezúttal már az első órákban több mint egymillió felhasználó változtatta meg a profilképét, és ez a szám azóta rohamosan nő – számolt be a Facebook szóvivője, William Nevius.
A The Atlantic szerint felvetődik a kérdés: valamiféle kutatást végez a Facebook a profilképek szivárványosításával? Még márciusban tett közzé a közösségi oldal egy dokumentumot, amely nem sok figyelmet kapott, pedig számos kérdést megválaszolhat. A Bogdan State stanfordi phd-hallgató és Lada Adamic Facebook-informatikus által jegyzett tanulmány elemezte azokat a tényezőket, amelyekből leszűrhető volt 2013 márciusában, mely felhasználók támogatják a melegházasságot. Utánajártak, milyen tényezők járultak hozzá, hogy egy felhasználó profilképet váltson, de ennél jóval messzebb mentek: megnézték, az állampolgárok mely csoportjai szerveződnek könnyebben a közösségi oldalon, és a közös fellépésük mennyire járul hozzá a nagyobb közösségi megmozdulásokhoz, változásokhoz.
A kutatók és aktivisták legkésőbb 2009 óta vitáznak azon, hogy mennyire járulnak hozzá az ilyen közösségi oldalas kampányok egy-egy ügy sikeréhez – emlékezetes, ekkor Twitter-felhasználók változtatták meg tartózkodási helyüket Teheránra, hogy ezzel is az iráni tüntetők mellett álljanak ki. Fred Petrosian, a Global Voices Iran szerkesztője azonban úgy vélekedett: az ilyen akciók jobban árulkodnak arról, miként képzelik el a nyugati társadalmak az új médiumokat, mint az iráni valóságról. A Yahoo-nál dolgozó Evgeny Morozov pedig felvetette: a közösségi médiás szolidaritás hatása a politikai változásokra eddig ismeretlen, viszont az ilyesmi sokaknál pótolhatja a hatékonyabb fellépést.