Ahogy az már korábbi cikkeinkből is kiderült, a videojáték-ipar súlyos dollármilliárdokat termel évente, a mobiljátékpiac pedig a globális gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezzel szemben úgy tűnhet, hogy a hagyományos játékok egyre kevésbé képesek labdába rúgni. Nem csoda hát, hogy a különböző vállalatok sorra rukkolnak elő olyan termékekkel, melyek ötvözik a fizikai és a digitális világot.
Nincs ez másként a POSSIBLE esetében sem, a cég néhány éve dobta piacra Totoya Creatures nevű játékát, amely tulajdonképpen nem más, mint egy plüss tablettok, valamint az ehhez készített applikáció. Az egész egyébként egy üzleti modellből indult: a mobilalkalmazásokért egyre nehezebb pénzt kérni, ugyanakkor az embernek természetes, hogy ha bemegy egy boltba és vesz valamit, akár egy egyszerű plüssállatot, azért fizetnie kell – magyarázta az MNO-nak a POSSIBLE vezérigazgató-helyettese, Szabó Erik.
Olvassa el a videojáték-iparral foglalkozó korábbi cikkeinket is!
A Totoya az egészen fiatal korosztálynak szól, az első digitális élményt hivatott megteremteni számukra. „Nekem öt gyerkőcöm van, és látom azt, hogy ők a digitális világban hogyan kezdenek el mozogni, és hogy nekik már mennyire természetes, hogy a tévén is görgetni akarnak, érintőképernyőnek hiszik” – mesélte Szabó Erik, de hozzátette, a gyerekek esetében különös körültekintéssel kell az ilyen technológiai fejlesztéseket kezelni. Elmondása szerint sokat konzultáltak oktatókkal, szülőkkel, pszichológusokkal is, hogy a játékot tökéletesítsék. A kollégáival is sokat vitatkoztak arról, hogy szüksége van-e egy háromévesnek arra, hogy a digitális világgal ilyen korán elkezdjen ismerkedni, de meglátása szerint a Totoya és az ahhoz hasonló, úgynevezett hibrid játékok vagy smart toyok segítenek a kicsiknek saját szintjükön megérteni azt a világot, amelyben felnőnek.
A szakember közölte, manapság minden hagyományos játékokkal foglalkozó vállalat, még a legnagyobbak is, mint a Lego vagy a Hasbro, keresik a fogást a digitális szcénán, és jól látszik, hogy a világ a hibrid játékok irányába mozdul el. A fizikai játékokat digitális oldalról megközelítő vállalkozások mellett léteznek olyan startupok is, amelyek már direkt ebben a műfajban alkotnak. A hardverfejlesztők fantáziáját is mozgatja a téma, elég csak a Kinectre vagy a Microsoft HoloLensre gondolni – mesélte.
Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!