Ez mentheti meg a hagyományos játékipart?

Egyre többen, köztük a hagyományos játékokat gyártó vállalatok is keresik a fogást a digitális kihívókon.

Molnár Dániel
2015. 12. 12. 13:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy az már korábbi cikkeinkből is kiderült, a videojáték-ipar súlyos dollármilliárdokat termel évente, a mobiljátékpiac pedig a globális gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Ezzel szemben úgy tűnhet, hogy a hagyományos játékok egyre kevésbé képesek labdába rúgni. Nem csoda hát, hogy a különböző vállalatok sorra rukkolnak elő olyan termékekkel, melyek ötvözik a fizikai és a digitális világot.

Nincs ez másként a POSSIBLE esetében sem, a cég néhány éve dobta piacra Totoya Creatures nevű játékát, amely tulajdonképpen nem más, mint egy plüss tablettok, valamint az ehhez készített applikáció. Az egész egyébként egy üzleti modellből indult: a mobilalkalmazásokért egyre nehezebb pénzt kérni, ugyanakkor az embernek természetes, hogy ha bemegy egy boltba és vesz valamit, akár egy egyszerű plüssállatot, azért fizetnie kell – magyarázta az MNO-nak a POSSIBLE vezérigazgató-helyettese, Szabó Erik.

Olvassa el a videojáték-iparral foglalkozó korábbi cikkeinket is!

A Totoya az egészen fiatal korosztálynak szól, az első digitális élményt hivatott megteremteni számukra. „Nekem öt gyerkőcöm van, és látom azt, hogy ők a digitális világban hogyan kezdenek el mozogni, és hogy nekik már mennyire természetes, hogy a tévén is görgetni akarnak, érintőképernyőnek hiszik” – mesélte Szabó Erik, de hozzátette, a gyerekek esetében különös körültekintéssel kell az ilyen technológiai fejlesztéseket kezelni. Elmondása szerint sokat konzultáltak oktatókkal, szülőkkel, pszichológusokkal is, hogy a játékot tökéletesítsék. A kollégáival is sokat vitatkoztak arról, hogy szüksége van-e egy háromévesnek arra, hogy a digitális világgal ilyen korán elkezdjen ismerkedni, de meglátása szerint a Totoya és az ahhoz hasonló, úgynevezett hibrid játékok vagy smart toyok segítenek a kicsiknek saját szintjükön megérteni azt a világot, amelyben felnőnek.

A szakember közölte, manapság minden hagyományos játékokkal foglalkozó vállalat, még a legnagyobbak is, mint a Lego vagy a Hasbro, keresik a fogást a digitális szcénán, és jól látszik, hogy a világ a hibrid játékok irányába mozdul el. A fizikai játékokat digitális oldalról megközelítő vállalkozások mellett léteznek olyan startupok is, amelyek már direkt ebben a műfajban alkotnak. A hardverfejlesztők fantáziáját is mozgatja a téma, elég csak a Kinectre vagy a Microsoft HoloLensre gondolni – mesélte.

Szabó Erik vélekedése szerint a cégek látják, hogy a fiatalokat sokkal könnyebb leültetni egy képernyő elé, de fontos, hogy a gyerekek érezzenek, tapintsanak, ismerjék meg a formákat. „Az egész arról szól, hogy visszahozzuk a hagyományos játékot a mobilok mellé, összekapcsoljuk a kettőt úgy, hogy a digitális élmény mellett a fizikai világ is megmaradjon” – közölte.

A POSSIBLE digitális ügynökség 1997-ben jött létre Carnation néven. Ezt vásárolta meg négy évvel ezelőtt a WPP, amely a világ legnagyobb reklámügynöksége, azóta hívják a vállalatot POSSIBLE-nek. Eleinte internetes tanácsadással, oldaltervezéssel, netes stratégiák kidolgozásával foglalkoztak, majd az utóbbi években jelent meg a portfólióban a játékfejlesztés. Létrehoztak egy kisebb csapatot POSSIBLE Games néven, az jegyzi az Adventures of Poco Eco című díjnyertes játékot is. A vállalat első és egyben máig legsikeresebb mobilalkalmazása a The End, egy úgynevezett endless runner game, amely ma már tízmillió letöltés felett jár. Legfrissebb mobiljátékukat nemrég dobták piacra Tap Company néven.

A POSSIBLE a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen idén ősszel elindult játéktervezői és -elemzői szakirányú felnőttképzés kiemelt partnere. A hallgatók számára nyári gyakorlati helyeket biztosítanak, illetve a képzés résztvevői által készítendő játék létrehozásában is ők segítenek.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.