Ritkán ad hírt magáról a Blue Origin nevű űrhajózási magáncég, Jeff Bezos, az Amazon globális webáruház tulajdonosának vállalata. Ebben gyökeresen különbözik fő versenytársa, a SpaceX kommunikációs gyakorlatától. Az utóbbi vállalat alapítója, Elon Musk él-hal a publicitásért. Muskot sokan (és alig leplezetten saját maga is) a képregénybeli Vasember civil alteregójához, az excentrikus milliárdos Tony Starkhoz hasonlítják. Musk mostanában másik fő vállalkozása, a Tesla autógyár sikereivel van a hírekben, de azért szinte naponta beszámol a Twitteren másik szívügye, a SpaceX sikereiről – vagy éppen kudarcairól is.
Bezos sokkal szemérmesebb (kritikusai szerint gyanúsan titokzatoskodó) a maga rakétaprogramjával, a Blue Originnel kapcsolatban. Ha nagy ritkán nyilvánosságra is hoznak valamit, az mindig csak utólagos beszámoló a sikerekről. Náluk nincs élő internetes közvetítés, rövid üzenet minden gombnyomásról, csak profin megvágott, hatásos videók, amelyekből csak annyi derül ki, amennyit a főnök láttatni szeretne.
Ez nem jelenti azt, hogy nem érnek el sikereket. Most például látszólagos előnyt szereztek a SpaceX-szel szemben. Nemrég ugyanis immár harmadszor sikerült gond nélkül (értsd: egy darabban) leszállniuk a New Shepard nevű rakétájukkal. Az űrjárművet az első amerikai (és a világon Gagarin után a második) űrhajósról, Alan Shepardról nevezték el. Először tavaly novemberben, aztán idén januárban szálltak le sikeresen a rakétával. Most a New Shepard 100,1 kilométeres magasságba emelkedett, majd süllyedni kezdett, 1100 méteres magasságban újra begyújtotta hajtóműveit, amelyek lassították a zuhanást, és rendezetten ért földet ugyanott, ahonnan elindult, a texasi sivatagban. Hogy megértsük, ez mekkora bravúr, érdemes lekicsinyítenünk a rakétát egy ceruza nagyságára. Ekkor arról lenne szó, hogy a ceruzát egy cipősdobozról fellőjük az Empire State Building tetejére, majd szárnyak és ejtőernyők nélkül visszaereszkedünk vele pontosan ugyanarra a cipősdobozra. Mindezt úgy, hogy közben nem borul föl, hiába fúj a szél.