Megszerezte a Verizon a Yahoo-t

A konszern 4,48 milliárd dollárért szerezte meg az internet egyik úttörő vállalatát.

MTI
2017. 06. 13. 19:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Verizon 4,48 milliárd dollárért szerezte meg az internet egyik úttörő vállalatát, amelyet a Stanford Egyetem két hallgatója, Jerry Yang és David Filo indított el 1994-ben „Jerry és David útmutatója a világhálóhoz” néven. Pár hónappal később kapta meg a Yahoo nevet, ami a „Yet Another Hierarchically Organized Oracle” rövidítése.

A Verizon mobiltávközlési cég saját AOL internetes szolgáltatása és a Yahoo összevonásával kíván a Google és a Facebook versenytársává válni az online hirdetési piacon.

A Verizonhoz nem csatlakozik a céget az utóbbi öt évben irányító Marissa Mayer, akit 2012-ben igazoltak nagy reményekkel a Google-tól. A szanálás azonban nem sikerült, így a Yahoo ugyanúgy a Verizonhoz került, mint az egykori rivális AOL.

A Yahoo próbálkozott, de nem tudta ellensúlyozni a Google és a Facebook túlsúlyát. Marissa Mayer hiába indult bevásárlókörútra – a Yahoo felvásárolta többek között a Tumblr blogplatformot és a Flickr fotószolgáltatást –, és hiába jelentett be a múlt év elején komoly, mintegy 1700 embert – a dolgozók 15 százalékát – érintő leépítést. A számok nem javultak, és egyre nőtt a nagyrészvényesek részéről a cégvezetésre nehezedő nyomás.

Mayer végül tavaly februárban „megadta magát”, bejelentette a Yahoo eladását. Szakértők szerint évtizedes rossz vezetés vezetett el a Yahoo függetlenségének megszűnéséhez.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.