Bármiféle tragédia, katasztrófa, balesetet okozó füstölés, izzás vagy járatleállás történik ezután a 3-as metrón, végső soron a miniszterelnök lesz a fő felelős. Orbán Viktor akkor azonban hiába is vinne magával még egy embert, jelentkezőt egyet sem találna a bajban. Márpedig a baj itt van a nyakunkon, s ezt csak az nem látja, aki a napi BKV-zás, így a metrón utazás helyett leginkább nagy fekete kormányzati autókban ül. A pestiek, a budaiak, az itt dolgozó, ügyet intéző, a fővároson átutazó vidékiek, az itt élő vagy csak turistaként hozzánk látogató külföldiek át is élik ezt a félelmet. Egyre többen egyszerűen le sem mennek a metróba, inkább kerülővel közlekednek: ha van autójuk, azzal, ha van pénzük, akár taxival, ha van jegyük és bérletük, akkor más tömegközlekedési eszközzel, biciklivel vagy rövid távon gyalog.
Ezért is döbbentett meg sokakat a Magyar Nemzet információja, amely szerint a metrófelújítási programból egyszerűen kihagynák a megállókat. Csak azért, mert az Orbán-kormány nevében nemzeti és fejlesztési minisztériuma kerek perec közölte, a kabinet egy fillér többletköltséget sem fizet a fővárosnak a hivatalosan elfogadott 137,5 milliárd forintos kereten felül. A valójában kétmilliárd forinttal drágább felújításra eddig egyedül a különbséget fordították. A város költségvetéséből a tervezésre és pályázatok kiírására futotta. A metrómegállók felújítására – már számos, hetekkel ezelőtti információ szerint is – az előre becsültnél több tíz százalékkal magasabb ajánlatok érkeztek be. Amikor ezt a tényt Tarlós István, a Budapestet hat éve vezető kormánypárti főpolgármester is megtudta, azonnal vészforgatókönyvek gyártását rendelte el. A megismert terv szerint valamikor 2019 vagy 2020 után biztonságos lenne a közlekedés a 69 milliárdos hitelből felújított régi szovjet szerelvényeken. Modernizálnák a biztonsági berendezéseket, továbbá újakra cserélnék a síneket, amelyek annyira elhasználódtak a hetvenes évek óta, hogy nemrég a MÁV-tól vásárolt használtakkal pótolta azokat a BKV.