Csődvédelmért folyamodott a világhírű olasz luxuscég

Újabb luxusbrand válhat a járvány áldozatává: az olasz Furla luxusbrand amerikai divíziója csődvédelmet kért, bár a divatóriás­nak már a járvány előtt sem ment annyira jól az Egyesült Államokban – olvasható a Vg.hu-n.

Forrás: vg.hu2020. 11. 14. 15:39
A Furla divatcéget 1927-ben alapította a Furlanetto család Forrás: John Nacion / NurPhoto / AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Furla luxuscég amerikai divíziója a Covid–19-járványra hivatkozva csődvédelemért folyamodott New Yorkban – írja a The Wall Street Journal. A Chapter 11-ként ismert csődvédelmi eljárás elnevezése az Egyesült Államok csődtörvényének 11. fejezetében leírtakra utal. Egy vállalat jellemzően akkor kéri, amikor még van némi esély arra, hogy az eszközök átszervezésével elkerüljék a teljes fizetésképtelenséget. Ha ez mégsem sikerülne, akkor léphet életbe a Chapter 7, a felszámolási eljárás.

A luxuscég amerikai részlege tehát abban bízik, hogy sikerül úgy átszervezni a működést, hogy megszabaduljon az adósságoktól. Az újratervezésben elsősorban az e-kereskedelemre és a nagybani értékesítésre koncentrál majd a társaság.

A márkát 1927-ben alapította a Furlanetto család. A bolognai anyavállalat mára táskáiról, tárcáiról, sáljairól, ékszereiről, cipőiről és egyéb kiegészítőiről lett híres. Pénzügyi gondjaival nincs egyedül a luxusmárkák piacán: az Egyesült Államokban a többi között a Neiman Marcus áruházlánc és a Century 21 is bezárt, illetve csődvédelmet kért a koronavírus okozta leállás miatt.

A Furla divatcéget 1927-ben alapította a Furlanetto család
Fotó: John Nacion/NurPhoto/AFP

A Furla amerikai divíziója azután kérte a csődvédelmet, hogy az első három negyedévben a bevétele 67 százalékkal zuhant az előző év azonos időszakához képest.

A nagybani értékesítés az Egyesült Államokban, Közép- és Dél-Amerikában is tetemes veszteségeket szenvedett a járvány miatti lezárások és korlátozások következtében.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatja.

Újabb hazai divattervezők kerültek be a mentoring programba

Újabb magyar divattervezők kaptak lehetőséget arra, hogy elismert hazai szakemberektől sajátítsák el a márkaépítéshez és -fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketingelméleti tudást a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) második magyar mentorprogramjában. Az ügynökség által indított mentorprogram célja, hogy átadja azt az elméleti tudást a márkafejlesztés legfontosabb területein, amelyek nélkülözhetetlenek egy sikeres brand építéséhez – olvasható a Világgazdaság cikkében.

A hazai szakemberek a vírushelyzetre való tekintettel online workshopokon és meetingeken fejlesztik a résztvevőket, míg a program végén a nemzetközi szakemberek döntése alapján a legjobban teljesítő márkák folytathatják az MDDÜ és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramját is.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője sajtótájékoztatót tart a divat- és designipari vállalkozásokat támogató 10 milliárd forint keretösszegű pályázat társadalmi egyeztetéséről az Innovációs és Technológiai Minisztériumban 2020. október 15-én.

A programban részt vevő divattervezők olyan szakmai szempontok alapján kiválasztott mentoroktól tanulhatnak, akik a divathoz és a márkaépítéshez kapcsolódó különböző területeken szerzett tapasztalatuknak köszönhetően pontosan látják a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. Az MDDÜ márkafejlesztési, kommunikációs, értékesítési és fenntarthatósági területről is biztosít szakmai mentorokat a programba. Hozzájuk csatlakoznak külsős szakértők. A kurzus során a szakemberek olyan témakörökben fejlesztik majd a márkákat, mint a divatkommunikáció, a márkastratégia, a válságkezelés vagy épp a digitális marketing.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.