A Furla luxuscég amerikai divíziója a Covid–19-járványra hivatkozva csődvédelemért folyamodott New Yorkban – írja a The Wall Street Journal. A Chapter 11-ként ismert csődvédelmi eljárás elnevezése az Egyesült Államok csődtörvényének 11. fejezetében leírtakra utal. Egy vállalat jellemzően akkor kéri, amikor még van némi esély arra, hogy az eszközök átszervezésével elkerüljék a teljes fizetésképtelenséget. Ha ez mégsem sikerülne, akkor léphet életbe a Chapter 7, a felszámolási eljárás.
Csődvédelmért folyamodott a világhírű olasz luxuscég
Újabb luxusbrand válhat a járvány áldozatává: az olasz Furla luxusbrand amerikai divíziója csődvédelmet kért, bár a divatóriásnak már a járvány előtt sem ment annyira jól az Egyesült Államokban – olvasható a Vg.hu-n.

A luxuscég amerikai részlege tehát abban bízik, hogy sikerül úgy átszervezni a működést, hogy megszabaduljon az adósságoktól. Az újratervezésben elsősorban az e-kereskedelemre és a nagybani értékesítésre koncentrál majd a társaság.
A márkát 1927-ben alapította a Furlanetto család. A bolognai anyavállalat mára táskáiról, tárcáiról, sáljairól, ékszereiről, cipőiről és egyéb kiegészítőiről lett híres. Pénzügyi gondjaival nincs egyedül a luxusmárkák piacán: az Egyesült Államokban a többi között a Neiman Marcus áruházlánc és a Century 21 is bezárt, illetve csődvédelmet kért a koronavírus okozta leállás miatt.

Fotó: John Nacion/NurPhoto/AFP
A Furla amerikai divíziója azután kérte a csődvédelmet, hogy az első három negyedévben a bevétele 67 százalékkal zuhant az előző év azonos időszakához képest.
A nagybani értékesítés az Egyesült Államokban, Közép- és Dél-Amerikában is tetemes veszteségeket szenvedett a járvány miatti lezárások és korlátozások következtében.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatja.
Újabb hazai divattervezők kerültek be a mentoring programba
Újabb magyar divattervezők kaptak lehetőséget arra, hogy elismert hazai szakemberektől sajátítsák el a márkaépítéshez és -fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketingelméleti tudást a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) második magyar mentorprogramjában. Az ügynökség által indított mentorprogram célja, hogy átadja azt az elméleti tudást a márkafejlesztés legfontosabb területein, amelyek nélkülözhetetlenek egy sikeres brand építéséhez – olvasható a Világgazdaság cikkében.
A hazai szakemberek a vírushelyzetre való tekintettel online workshopokon és meetingeken fejlesztik a résztvevőket, míg a program végén a nemzetközi szakemberek döntése alapján a legjobban teljesítő márkák folytathatják az MDDÜ és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramját is.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője sajtótájékoztatót tart a divat- és designipari vállalkozásokat támogató 10 milliárd forint keretösszegű pályázat társadalmi egyeztetéséről az Innovációs és Technológiai Minisztériumban 2020. október 15-én.
A programban részt vevő divattervezők olyan szakmai szempontok alapján kiválasztott mentoroktól tanulhatnak, akik a divathoz és a márkaépítéshez kapcsolódó különböző területeken szerzett tapasztalatuknak köszönhetően pontosan látják a márkák erősségeit és fejlesztendő területeit. Az MDDÜ márkafejlesztési, kommunikációs, értékesítési és fenntarthatósági területről is biztosít szakmai mentorokat a programba. Hozzájuk csatlakoznak külsős szakértők. A kurzus során a szakemberek olyan témakörökben fejlesztik majd a márkákat, mint a divatkommunikáció, a márkastratégia, a válságkezelés vagy épp a digitális marketing.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en