Internetes webáruházból rendelt, de a termék nem érkezett meg? A szállítási határidőkről és a késedelmes teljesítésről ebben a bejegyzésünkben számoltunk be. Ebből a cikkből pedig megtudhatta, hogy nem védtelen a fogyasztó, elállási jogával is élhet; illetve azt, hogyan ismerheti fel, ha csaló webkereskedővel, netán csalogató reklámmal van dolga.
Az alábbi bejegyzésünkben arra hívjuk fel a fogyasztók figyelmét, hogy általánosságban mire ügyeljenek online vásárlásaik során.
Határon átnyúló internetes vásárlások során különösen legyenek körültekintőek a fizetési módozatok megválasztásánál. Bár sok esetben a külföldi eladó különösen kedvező árakat kínál, érdemes fokozott figyelmet szentelni a felajánlott fizetési módoknak annak érdekében, hogy ne érjen minket kellemetlen meglepetés a vásárlást követően. Fontos tudni, hogy a tapasztalatok alapján a külföldi székhelyű kereskedő által üzemeltetett webáruházból való rendelés esetén az eladó általában a vételár előzetes megfizetése után vállalja a termék leszállítását.
Az internetes vásárlások esetén a fizetés során a legnagyobb kockázatot az jelenti, hogy a bankkártya adatainak megadását követően az eladó esetleg a megrendelés ellenértékén felül további összegeket is jogosulatlanul leemelhet a fogyasztó számlájáról. Léteznek azonban biztonságos fizetési megoldások is, melyekkel kivédhetjük ezt a veszélyt.
A tapasztalatok alapján az egyik legbiztonságosabb megoldásnak az tekinthető, ha a fogyasztók egy külön, csak internetes vásárlásra használt alszámlát nyitnak számlavezető bankjuknál, melyhez egy külön bankkártya is tartozik. Ez azért biztonságosabb a fogyasztó számára, mint ha a főszámlájához tartozó kártyát használná a vásárlás során, mert ebben az esetben az eladó nem férhet hozzá a főszámla adataihoz és az azon található pénzösszeghez. Ebben az esetben a fogyasztó dönti el, hogy mennyi pénzt tart az elkülönített számláján, így ha esetleg az eladó további összeget próbálna jogosulatlanul leemelni a számláról, a főszámlán lévő összeg biztonságban van.