Rohanó világunkban gyakran a vonzó árak, a tetszetős külső miatt nem vizsgáljuk meg tüzetesen a vásárolni kívánt műszaki terméket, gyermekruhát, babajátékot. Pedig sokszor a vásárló már az üzletben, kellő körültekintés mellett észlelhetné a termék nem megfelelően kivitelezett voltát (ilyen a sorjás babajáték; zsinóros, strasszos bébiruhák; gagyi, hamisított, márkásnak tűnő készülékek).
Ha vásárlás után észleli, hogy a termékkel kapcsolatban biztonságossági aggályok merülhetnek fel, vagy esetleg a termék balesetet, sérülést, vagyoni kárt okoz(hat) (szikrázik, kigyullad a hajszárító; füstöl, leég a kávéfőző; első használat alatt leválik a játékbaba keze, szeme stb.), azonnal hagyja abba a termék használatát, ha kelló, áramtalanítsa a biztonsági előírások figyelembevételével, helyezze elkülönített helyre, ahol gyermekek sem férhetnek hozzá.
Az első ijedség, bosszúság után javasoljuk, hogy keresse meg a termék vásárlását igazoló bizonylatot, a hozzá adott dokumentációkat (jótállási jegy, használati-kezelési útmutató, megfelelőségi igazolás stb.). Érdemes tudnia ugyanis, hogy amennyiben veszélyes terméket vásárolt, vagy úgy gondolja, hogy az ön által használt termék termékbiztonsági szempontból veszélyes lehet, módjában áll azt jeleznie a fogyasztóvédelmi hatóság felé.
Az eddigi fogyasztói bejelentések tapasztalataink szerint a legkülönbözőbb fogyasztási cikkeket érintették. Így például jeleztek már a hatóságnak veszélyesnek vélt asztali lámpát; hosszabbító készletet, izzót, gyermekbiciklit, bébi játékot, kozmetikumot, kosárlabdagyűrűt, pulzáló „gyógyító” matracot, vagy akár villamos energiát megtakarító „csodakészüléket”.
Kérjük, töltse ki az alábbiakban megtalálható nyomtatványt, és küldje meg alábbi elérhetőségeink egyikére:
Ahhoz, hogy a hatóság el tudjon járni, kérjük bejelentésében írja meg a termék pontos leírását, azonosító és forgalmazói adatait, valamint minden egyéb releváns információt (hol vásárolta, mikor, melyik kereskedőnél, kapott-e blokkot vagy számlát, egyéb dokumentációt). Amennyiben lehetősége van rá, kérjük, szíveskedjen fényképfelvételt is mellékelni a termékről. Tájékoztatjuk, hogy bejelentését közérdekű bejelentésként kezeljük, az arra vonatkozó eljárási szabályok figyelembevételével. A nyomtatvány letölthető innen: doc és pdf kiterjesztéssel.
Ha csak kérdése lenne, tanácsra van szüksége a termékbiztonsági tárgykört érintően, kérjük használja a termékbiztonsági üzenőfalunkat (a menüpont alján). Amennyiben pedig konkrét ügyben szeretne panaszbejelentést tenni, úgy kérjük ahhoz használja elektronikus panaszbejelentő rendszerünket. (Az Ügyfélkapu használatáról itt találhat útmutatót).
Az NFH az alábbi termékkörök esetében fogadja a fogyasztói bejelentéseket:
Tekintettel arra, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki az élelmiszerek biztonságosságának vizsgálatára, így kérjük: ilyen jellegű panaszát (például lejárt minőségmegőrzési idejű élelmiszerek árusítása, gyanús ízű-állagú ennivaló, rosszullétet okozó ital, élelmiszerben talált nem odavaló összetevő stb.) a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnak (NÉBIH) juttassák el.
További hasznos információk: www.nfh.hu