Hazánkban a vírusvédelmi szolgáltatások biztosítása meglehetősen nehéz feladat – mondja a VirusBuster Kft. ügyvezetője. A cég alapítása az 1989– 90-es évekre nyúlik vissza, amikor két egyetemista elkezdte a víruskereső szoftverek fejlesztését. Az önállósodáskor 1997-ben jelen voltak a konkurens vállalatok, például az F-Prot, a McAfee és a Norton, amelyek mára nagyon erőssé váltak. Ami a VirusBuster esetében más volt: kizárólag magyar tulajdonosok kezében működött és működik most is a vállalkozás, s hazai tőkéből gazdálkodik – mondja Bozsó Julianna. Olyan szakmai hátteret sikerült felépíteniük az évek alatt, amelylyel képesek felvenni a versenyt bármely más termékkel, emellett ötéves ismeretük volt a magyar piacról.
Az ügyvezető igazgató úgy gondolja: a VirusBuster nem a legolcsóbb a piacon, de árban és a hozzá tartozó szolgáltatásban teljes mértékben versenyképes. Egy, az adott rendszerre szabott, különleges helyzeteknek és igényeknek megfelelő termék jobban megállja a helyét az egyszerű dobozos szoftverrel szemben – véli. A VirusBuster 2000 júniusától vesz részt a Virusbulletin-teszteken. Ez a havonta megjelenő folyóirat kéthavonta más-más platformokon teszteli a különböző vírusirtókat, többek között gyorsaság, vírusfelismerési arány alapján. Már az első teszteken is nyolcvan százalék feletti eredményt ért el a szoftver, jelenleg ennél sokkal jobb értékeléseket kapnak, a VirusBustert rendszeresen száz százalékra minősíti a tesztelő vállalat.
Az alapszolgáltatás tartalmazza, hogy bármilyen problémával egy „forróvonalon” az év 365 napján, a nap 24 órájában el lehet érni a céget. A rendszerintegrátorok évek óta ezen a területen dolgoznak, vírusos problémákhoz azonnal segítséget tudnak nyújtani. A konkurencia a legtöbb esetben nem képes az adott rendszerhez specifikus megoldást kínálni, de természetesen hatalmas háttértőke áll mögöttük. A VirusBusternél személyes kapcsolat kialakítására törekednek, külön igényeknek megfelelő modulokat fejlesztenek csak az adott vevő számára.
Az ügyvezető asszony elmondta, hogy a felhasználói kör alapját az egyéni felhasználók, a 15-20 gépet működtető vállalkozások, és a több száz, illetve több ezer gépet működtető „óriások” adják. Ha egy cég tőlük szeretné az adatvédelmi szolgáltatást beszerezni, első lépésként felmérik az adott számítógépes hardver- és szoftverkörnyezetet, gépparkot, hálózati kapacitást. Ezek után készítenek egy előzetes árajánlatot, majd termékbemutatón vázolják a szakmai megoldást, a felmerülő kérdéseket, egyéni problémákat a rendszerintegrátor szakmai véleményének függvényében megválaszolják, és így alakul ki a végleges megoldás.
Kifejezetten egyéni felhasználóknak, otthoni gépekhez kulturált áron kínálnak szoftvert. Nemrégiben új, tetszetősebb külsővel jelent meg a VirusBuster Kft., a régi piros-kék színvilágot divatosabb arany-kékre cserélték. Lehetőségek tárháza áll azok rendelkezésére, akik interneten keresztül szeretnék a termékeiket megvásárolni, több csomag is elérhető a weboldalukról.
A vírusfelismerés terén legfontosabb a naprakészség – húzta alá Bozsó Julianna. Az ügyvezető úgy véli, a vírusadatbázis frissítése alapvetően versenyképességet fokozó erő. Nagyon jó külföldi vírusgyűjtő kapcsolatokat alakítottak ki, sikeresen beépültek a világ vérkeringésébe, nemzetközi, szakmai konferenciákon vesznek részt. Ugyanabban az időben értesülnek az új vírusok megjelenéséről, mint a nagyobb társaságok. Ilyenkor már csak a háttérkapacitás dönti el, ki mennyire gyorsan hatástalanítja a fertőző programot.
Vírustól függően néhány perc vagy óra alatt elkészítik az ellenszert, és azonnal hozzáférhetővé teszik az adatbázis-frissítésben. Bozsó Julianna kiemelte, hogy a tavalyi Love letter vírus terjedésekor az elsők között voltak, akik a megoldást közzétették.
Magyarország nem a legszegényebb az EU-ban
