Mikulás Dzurinda kormányfő – az ellenzék kritikája ellenére – nem tárgyal a sztrájkoló vasutasokkal, mert szerinte a szakszervezetek politikai-hatalmi célokat követnek, s egyáltalán nem a megszüntetésre ítélt 25 szárnyvonal, illetve a száz vonalat érintő kétszáz járat törlése miatt hirdettek általános sztrájkot. A vasutasok kinyilvánított akarata ellenére politikai kérdéssé vált tehát a sztrájk, amely Szlovákia fennállása óta a legtömegesebb és a legnagyobb hatású tiltakozó megmozdulás.
A pénteken este 11 órától tartó általános vasutassztrájk egyelőre incidensek és nagyobb fennakadások nélkül zajlik, ám ez valószínűleg annak tudható be, hogy a hét végén kevesen készültek utazni, s akiknek mindenképpen el kellett jutniuk munkahelyre, kórházba vagy ismerőseikhez, az utazást személygépcsival vagy autóbusszal is meg tudták oldani. Feszültebb lesz a helyzet a munkanapokon, hiszen Szlovákiában az ingázó diákok és munkások húsz százaléka a vasúti társaság szolgálatait veszi igénybe. A társaság és a közlekedési minisztérium közös válságstábja azonban elsősorban arra koncentrál, hogy rábírja a vasutasokat a teherforgalom felújítására, tekintettel arra, hogy Szlovákia legnagyobb üzemei – a kassai vasmű, a pozsonyi Volkswagen, a garamszentkereszti alumíniumgyár, valamint a hőerőművek – általában háromnapos tartalékokat szoktak kialakítani, keddtől tehát veszélybe kerülhet ezen gyáróriások termelése is.
Közben újságírói körökben elterjedt a hír, hogy a kormány a hadsereg bevonásával akarja megtörni a sztrájkot. Az elképzelés szerint a hadsereg rendkívüli mozgósítással vasutasokat hív be gyakorlatra, és ők kapnák parancsba a legsürgősebb szállítmányok célba juttatását.
Kőnig doki és J.Lo a Harcosok Klubjában
