Kiszámítható gazdaságpolitikát ígér jövőre Csillag István miniszter, aminek két pillére a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, valamint a vállalkozások támogatása lesz. A miniszter a kormány elképzeléseit ismertetve az esztergomi Suzuki gyárban arról számolt be, hogy a makroinfrastruktúra fejlesztésére 352,5 milliárd forintot költenek, vállalkozási előirányzatok címén pedig 44,7 milliárd forintot különítenek el a tárca költségvetéséből. A GKM az elképzelések szerint 2004-ben 489 milliárd forintot költhet el, ami a teljes kiadási főösszeg nyolc százaléka. Az infrastruktúrára szánt összegből 207 milliárd jutna 2004-ben a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére, tízmilliárd az előkészítésre, további 32 milliárdos beruházást tervez a kormány az európai uniós források igénybevételével. Az autópályák mellett 88 milliárdot fordítanának az úthálózat fenntartására, illetve fejlesztésére, egyéb közlekedési beruházásra pedig 15,5 milliárd forintot szánnak. Minden eddiginél kevesebb pénz jut viszont a vasúti projektek fejlesztésére, ami rendkívül kedvezőtlen mind az átalakulás és a reformok előtt levő MÁV Rt.-nek, másrészt az EU-s csatlakozást követően fejlesztések hiányában az ország nem tudja kihasználni kedvező földrajzi adottságú vasúthálózatát. A vasút fejlesztésére 10,6 milliárd forint költségvetési forrás jut, ami éppen több, mint amit az autópálya-építések előkészítésére költ 2004-ben a kormány. A miniszter lapunknak ezt azzal indokolta, hogy a hazai vasútvonalak sűrűsége egy négyzetkilométerre számítva meghaladja az európai átlagot, az autópálya-hálózat viszont jóval az alatt marad, ezért szükséges a sztrádák fejlesztése. Csillag viszont nem említette, hogy a minőségi különbségek is jelentősek az európai vasutak között, és nemhogy a hálózat bővítésére, hanem csökkentésére lehet számítani az elkövetkező években. Jövőre a vállalkozásfejlesztés, valamint a beruházásösztönzés a célelőirányzatokon, valamint a Magyar Fejlesztési Bank Rt. hitel- és tőkebefektetési programjain keresztül valósul meg. A beruházási célelőirányzat tervezett költségvetése 17,6 milliárd, míg a kis- és középvállalkozókat támogató célelőirányzatoké 12,9 milliárd forint. A turisztika fejlesztésére 14,2 milliárd forintot szán a gazdasági és közlekedési tárca.
Nem jött létre még megállapodás az M5-ös üzemeltetője és a kormány között az autópálya továbbépítéséről, illetve a díjcsökkentésről. Az autósok továbbra is Európa legdrágább sztrádáját használják, és a koncesszor a korábban beígért díjkedvezményt sem biztosítja.

Magyar Péternek Lázár János adta meg a kegyelemdöfést