Ennek megfelelően a dízelautók részesedése is nő a belga gépkocsiparkban: míg 10 évvel ezelőtt dízelarány csak 30 százalék volt, 2002-ben már 43 százalékra tornászta fel részarányát, s az idei év végére – a most közzétett számok alapján – alighanem még erősebb lesz a helyzete.
Az idén az értékesítési lista első öt helyezettje mind dízel volt: első helyen a Renault Mégane áll, majd mögötte – sorrendben -, a Peugeot 307, a VW Golf, a Citroen Xsara és az Opel Astra dízelváltozatai. Az okok érthetőek: Belgiumban – mint ahogy egyébként Nyugat-Európa legtöbb országában is – a gázolaj ára csak a benzin árának négyötöde. (A különbség jóval nagyobb, mint Magyarországon). Ráadásul a dízel gépkocsik kevesebbet fogyasztanak, mint a benzinesek, miközben ma már szinte ugyanolyan teljesítményre képesek (igaz, turbófeltöltővel), s immár a dízelautók és a benzines autók árának különbsége is csökkenőben van. Így ha valaki legalább évi 10 ezer kilométert megy kocsijával (s a belga átlag 15 ezer kilométer), akkor bizony kifizetődőbb dízelautót venni.
A dízel előretörése egyébként egész Nyugat-Európában megfigyelhető: mint a La Derniere Heure címu belga lap írja, Nagy-Britanniában ma már az összes újonnan eladott autó 40 százaléka dízel (1999-ben még csak 20 százalék volt az arány), Franciaországban pedig Belgiumhoz hasonlóan az újonnan forgalomba hozott autók kétharmada gázolajjal közlekedik. A dízel presztízsének növekedését mi sem jelzi jobban, mint hogy ma már a Jaguárnak is van gázolajjal működő változata: e márka a Ford Mondeóhoz kifejlesztett 2 literes turbódízel motorral kínálja legújabb típusát – olvasható az a5.hu-n.

Elbénázott bankrablás – saját bombája végzett egy nővel Görögországban