Leállhat a légtérellenőrzés

A magyar költségvetés kárára a nemzetközi légitársaságok járnának jól abban az esetben, ha a gazdasági tárca a kormány határozata alapján végrehajtja a hazai légtér biztonságát felügyelő HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálatnál a tervezett tízszázalékos elbocsátást. A vállalatnál sztrájkhangulat uralkodik.

Jezsó Ákos
2003. 11. 22. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánk légterében a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) alá tartozó HungaroControl felügyeli a repülés biztonságát, ahol a közszférában elrendelt tízszázalékos létszámleépítés miatt most 75 embert kívánnak elbocsátani. A nonprofit cég évi 15 milliárd forintos bevétele a nemzetközi légitársaságok által fizetett átrepülési díjból származik, amit az Eurocontrolt alkotó államok hasonló profilú vállalatait tömörítő nemzetközi szervezetén keresztül kap kézhez. – Ezt az összeget az Eurocontrolnál a dologi kiadások, valamint a személyi juttatások alapján állapították meg. Ha tehát a kiadási tételek valamelyike csökken, akkor a nemzetközi légitársaságok által befizetett átrepülési díj is automatikusan kevesebb lesz – mondta Balogh Csongor, a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezetének (LIFSZ) elnöke. Hozzátette: ebben az esetben viszszájára fordul a kabinet eredeti szándéka, vagyis a megtakarítás, hiszen az elbocsátásokkal a költségvetés bevételei is csökkennek.
Lapunk értesülései szerint a HungaroControl vezetői egyetértenek ugyan a szakszervezeti elnökkel, a kormány határozatát azonban mégis végrehajtják. Úgy tudjuk, a cégnél sztrájkhangulat uralkodik. Az intézmény közalkalmazotti tanácsa és az ott tevékenykedő három szakszervezet a múlt héten Gál Gyulától, a GKM politikai államtitkárától, majd Kiss Péter kancelláriaminisztertől kértek segítséget, választ azonban egyiküktől sem kaptak. Megtudtuk: hazánk uniós felkészültségéről készített EU-monitoringjelentés a megnövekedett feladatokra hivatkozva a légi közlekedés területén még „további alkalmazottak felvételét” sürgette. A GKM-től többszörös érdeklődésünkre sem kaptunk választ arra, hogy milyen hatásvizsgálat előzte meg az elbocsátások elrendelését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.