Jelenleg hat helyszínen zajlik autópálya-építés, ám a Medgyessy-kormány az eltelt két évben egyetlen kilométer olyan új autópálya-szakaszt nem adott át, aminek megépítéséről ebben a ciklusban határoztak. – A modern európai Magyarország prioritásához tartozik az autópályák megépítése, mert segíti és vonzza a beruházásokat, a fejlesztéseket, biztosítja a munkahelyeket, megteremti a kontaktust Európával – jelentette ki legutóbb Medgyessy Péter miniszterelnök.
A tervek szerint szeptember közepén nyitják meg a forgalom előtt az M7-es Letenye–Becsehely, az M70-es autóút Letenye–Tornyiszentmiklós, valamint az M3-as Polgár–Görbeháza közötti szakaszát, ezeknek a gyorsforgalmi utaknak az építése 2003 tavaszán kezdődött. Ismert: Medgyessy Péter még a választási kampány során 800 kilométer új autópályát ígért az országnak, annak ellenére, hogy ilyen hosszú gyorsforgalmiút-hálózat megépítését négy év alatt az ország gazdasági helyzete nem teszi lehetővé. Másrészt 2002 tavaszán csak az Orbán-kormány alatt megkezdett autópályák épültek tovább, új projektek nem kezdődtek. Ennek legfőbb oka az volt, hogy komoly problémát jelentett az autópálya-építések finanszírozása: 2002 második felében a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) Rt. tőkéjéből épültek tovább a sztrádák, 2003-ban pedig szintén csak a korábban megkezdett szakaszok befejezésére, elkerülő utak építésére, illetve a tervezett projektek előkészítésére költött a beruházásokkal megbízott Nemzeti Autópálya (NA) Rt. Az M7-es, az M70-es és az M3-as építésével megbízott cégek a szerződések értékének húsz százalékát kapták meg előlegként – az összeg még a 2002-es költségvetési hiányt gyarapította – az NA Rt.-től, így az autópálya-társaság idén fizetett a tavalyi munkákért. Az autópálya-törvényt 2003 végén fogadta el az Országgyűlés, amelyben meghatározták a 2006 végéig építendő autópálya-hálózat hosszát, az ehhez szükséges összegeket is hozzárendelték. Idén 57 kilométer, 2005-ben további 44, 2006-ban pedig 286 kilométer hosszú autópálya építésére, illetve átadására kerül sor a tervek szerint. A költségvetés ebben az évben 187 milliárd forintot biztosít autópálya-építésekre, ezt az összeget a 2003. évi munkák kifizetésén túl előkészítésre költi az NA Rt., ezenkívül nyolc új szerződést kötnek autópálya-építő cégekkel.
A kormányváltás óta 86 kilométer új autópályát és két folyami hidat helyeztek forgalomba, ezek építése az előző ciklusban kezdődött, vagy még akkor döntöttek a kivitelezésről. Az NA Rt. saját tőkéjéből – amit az MFB Rt. juttatott a cégnek tőkeemelések formájában – nyolcvanmilliárd forintot költött a hálózat építésére, ezenkívül 180 milliárd forint hitelt vett fel kormánygarancia mellett hazai bankkonzorciumtól. Ezt az összeget fordították az M7-es felújítására és bővítésére, az M3–M30-as, a Tisza-híd, az M9-es autóút, valamint a szekszárdi Duna-híd építésére.
A Vegyépszer Építő és Szerelő Rt. 2004. április 22-én kezdi meg az M7-es autópálya Ordacsehi–Balatonkeresztúr közötti szakaszának építését. Ezen a napon kerül sor a terület robbantásos lőszermentesítésére is – jelentette az MTI.

25 éve veszett nyoma, de még mindig keresik ezt a magyar férfit