Magyarország uniós csatlakozása után is maradt elég mozgástér a hazai vállalkozások versenyképességének javítására. A felzárkóztatás érdekében valamennyi lehetőséget ki kell használni, s mindent szabad, amit az EU nem tilt. Továbbá szükség van középtávú gazdaságfejlesztési programra – hangsúlyozta Parragh László. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke hozzátette: a versenyképesség növelése érdekében mérsékelni kellene a vállalkozói adóterheket. Az általános forgalmi adót 2006-ig 20, később 15-16 százalékra kellene mérsékelni, a személyi jövedelemadóban kétkulcsos rendszerre lenne szükség. A nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékfizetést pedig úgy kellene átalakítani, hogy a munkavállalók fizessék a nagyobb hányadot, nettó jövedelmük azonban az adómérséklés révén ne csökkenjen.
Parragh aláhúzta: a magyar vállalkozások támogatásának egyik eszköze lehetne, ha a közbeszerzésekben nagyobb lehetőséget kapnának. Követendő példaként Spanyolországot említette, ahol ezen kiírások mindössze tíz százalékát nyerik külföldi cégek. Ezzel szemben hazánkban már a kiírás fázisában kizárják a magyar cégeket a sikerből, s a honi vállalkozók csupán alvállalkozói munkát láthatnak el, jóval alacsonyabb összegekért. Így a nemrég elfogadott – EU-konform – közbeszerzési törvény inkább az EU-nak konform. Hozzátette, sok minden azonban nem a törvényen, hanem a hozzáálláson múlik. Parragh nem érti, hogy miközben számos magyar termék sikeres Európában, addig idehaza ezekből sem az önkormányzatok, sem az állam nem vásárol. Negatív példaként hozta fel a BKV Volvo buszainak beszerzését, miközben az Ikarus mentőövre vár.
Parragh aláhúzta: nem kedvez a versenyképességnek a hazai oktatás helyzete, struktúrája sem. Ezért a gazdaság igényeinek figyelembevételével a képzés is reformra szorul, s meg kell teremteni a gazdaság és az oktatás közös érdekét. Szintén a versenyképesség növelése érdekében fel kell gyorsítani a logisztikai központok kialakítását. Az alapprobléma nem a vámolással kapcsolatos májusi szoftverhiba, hanem az az elmaradt fejlesztésekben keresendő. Ugyanis az elmúlt években a csehek és a szlovákok – szemben hazánkkal – tetemes összegeket áldoztak logisztikai központok kialakítására, ahol a nem uniós országokból érkező áruk vámkezelése könnyedén megoldható. Az uniós regionalitással és támogatásokkal kapcsolatban az elnök kifejtette: közösségi tapasztalatok alapján tovább nyílhat az olló a fejlett és az elmaradott régiók között. Az uniós támogatásokban pedig a kohéziós alapokból 71,5 milliárd forintot feltétlenül meg kell pályázni, különben ezek a támogatások elvesznek.
Nigel Farage pártja a legnépszerűbb a brit keresztények körében
