Első ízben vizsgáltatta meg a 2001-es energiatörvény óta az áramszolgáltatás minőségét a MEH. A felmérést, amely a tavalyi évre vonatkozóan három szempontot, nevezetesen a hálózat üzembiztonságát, a fogyasztói ellátás folyamatosságát és a szolgáltatás színvonalának gazdasági ösztönzését vette alapul, a Pécsi Tudományegyetem marketing tanszékének munkatársai készítették.
A MEH honlapján azt közölte, hogy az áramszolgáltatók mindhárom kritérium teljesítésében javultak. A hálózat üzembiztonságát mérő mutatók alapján a hivatal külön kiemeli a Budapesti Elektromos Művek és a Dél-magyarországi Áramszolgáltató teljesítményét. A számok szerint tavaly egy átlagos fogyasztó 2-3 órát töltött áramellátás nélkül. A MEH úgy látja, idén további javulás várható. A szolgáltatás gazdaságösztönző színvonaláról a hivatal megállapította: „Mivel az áramszolgáltatók teljesítették a gazdasági ösztönzésre kijelölt mérőszámokat, így ebben a témakörben sem bírságolási, sem tarifacsökkentés szankcionálás a vizsgált évre vonatkozóan nem indokolt.”
Másképp látja a helyzetet az IEF. Az energiafogyasztó cégeket tömörítő szervezet a tanulmányt kommentálva megállapította, az áramszolgáltatással való megelégedettség szintje jóval alatta marad az elvárásoknak, ráadásul mivel az ipari fogyasztók esetében ez a kontraszt jóval nagyobb, mint a közüzemi ügyfelek esetében, a jelenség hátrányosan befolyásolja az ipari fogyasztók energiavételezését, úgy a versenypiaci, mint a közüzemi beszerzési feltételek között.
Gólparadé Pakson, az utolsó pillanatban dőlt el a keleti rangadó
