Sztrájkoltak a Ferihegyi repülőtéren

A földi kiszolgálók sztrájkja miatt nem szálltak fel tegnap azok a repülőgépek Ferihegyről, amelyeket a Budapest Airport Rt. indított volna este hat és kilenc óra között. A dolgozók többek között attól tartanak, hogy a társaság privatizációja után elveszthetik a munkahelyüket.

2005. 07. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Háromórás sztrájkot tartottak tegnap a ferihegyi repülőgépek földi kiszolgálását végző dolgozók, mert érdekképviseletük a tárgyalások után sem tudott megegyezni a Budapest Airport Rt.-vel. Az alkalmazottak biztosítékot szeretnének arra, hogy a társaság privatizációját követően sem bocsátják el őket. A munkabeszüntetés este hattól kilencig tartott, ezalatt nem szálltak fel a társaság által indított repülőgépek. A sztrájk miatt nem bénult meg a légikikötő, de tizenkét járat késett, mert ebben az időszakban az utasszállítók harminc-harmincöt százalékát a Budapest Airport Rt. indítja el a kifutóról.
*
Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének (LDFSZ) vezetője lapunknak elmondta: miközben a vállalatnál a magánosítás előkészítéseként kiszervezik a földi kiszolgálást, a jelenlegi állapotok is sértik a munkavállalók érdekeit. Közlése szerint a vezérigazgató fél órát volt hajlandó tárgyalni az érdekvédőkkel, és tegnap még a sztrájkot bejelentő dokumentumot sem tudták átadni számára, mert elérhetetlen volt. Az LDFSZ többek között azt követeli, hogy ha elkerülhetetlen az rt. privatizációja, akkor annak során a dolgozók kedvezményes munkavállalói tulajdonhoz juthassanak, a kiszervezéseket követően legalább három évig legyen érvényben a juttatásaikat is rögzítő kollektív szerződés, és a társaságnál szűnjön meg a munkaerő-kölcsönzés, mert az kiszolgáltatottá teszi a dolgozókat.
Az LDFSZ már június végén tárgyalásokat kezdeményezett a Budapest Airport Rt. vezetőivel a repülőtéren kialakult helyzetről, a felek azonban egy hét után sem tudtak megállapodni. A 8,02 milliárd forint jegyzett tőkéjű cég 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadát kínálja eladásra az ÁPV Rt., azzal, hogy ha a jogszabályok lehetővé teszik, akár az összes részvényt értékesíti. Csorba Attila kijelentette: ha a cégvezetés nem veszi komolyan a követeléseiket, a napokban több újabb sztrájkot tartanak majd.
A társaság vezérigazgatóját lapzártánkig nem tudtuk elérni. Szőke János, a cég humánpolitikai igazgatója, aki jelenleg Olaszországban nyaral, Fórika Ibolya kommunikációs igazgatóhoz irányította lapunkat, akinek telefonján azonban csak egy üzenetrögzítő jelentkezett.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.