Egyelőre mindkét pályázó, a Bombardier és a Stadler is arra számít, hogy cégük szállíthatja a MÁV-nak a harminc, később újabb harminc darab elővárosi motorvonatot, így az első járművek tervezése, illetve összeszerelési munkálatainak előkészítése megkezdődött. Arra ugyanis a pályáztatás alatt egyik fél és maga az ajánlatkérő sem számított, hogy a márciusi eredményhirdetés után a jogi viták hónapokon keresztül tartanak, miközben a mai napig nem lehet biztosan tudni, hogy egyáltalán a szerződés mikor hozható tető alá. Iparági normák szerint ugyanis az első motorvonatok leszállítása is tizenkét hónapot vesz igénybe, a MÁV viszont 2006-ban szeretné forgalomba állítani a modern járműveket, amelyekre nagy szükség lenne az elővárosi vonalakon. Ismeretes: a MÁV három alkalommal – legutóbb múlt csütörtökön – hozta ki győztesként a svájci Stadlert, illetve magyar partnerét, a Ganz Transelektrót, a Bombardier beadványára a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) eddig kétszer semmisítette meg a MÁV hivatalos végeredményét. A pályázók mindkét esetben új ajánlatokat adtak be a MÁV-nak. A Bombardier a legutóbbi eredményhirdetés napján ismét jogorvoslatért fordult a KDB-hez: a törvény szerint a bizottságnak a kereslet benyújtásától számítva legfeljebb nyolc napja van arra, hogy ideiglenes határozatot hozzon, azaz megtiltsa a szerződés aláírását a MÁV és a győztes pályázó között. A KDB ezzel együtt augusztus 26-ra tűzte ki a tárgyalás napját, és szeptember 3-án hozna ismét határozatot. Érdeklődésünkre a MÁV Rt. illetékese azt közölte, hogy a szerződés megkötésének esetében igazodnak a törvény által előírt határidőkhöz, illetve a KDB eljárásához. Amenynyiben tehát a döntőbizottság mégsem tiltaná meg a szerződéskötést, abban az esetben is lehetőleg megvárnák a szeptemberi határozatot.
A KDB mostani eljárását befolyásolhatja ugyanakkor az a körülmény, hogy a Közbeszerzések Tanácsának öt tagja hivatalból eljárást kezdeményezett a bizottság legutóbbi, azaz július 4-i döntésével szemben, amikor is érvénytelennek nyilvánította a MÁV eredményét. Ebben az esetben augusztus 14-én várható döntés. A bizottság a legutóbbi határozatának indoklásaként közölte: a Bombardier ajánlata nem teszi lehetővé az esélyegyenlőséget az elbíráláskor, viszont a MÁV nem zárhatta volna ki a céget, mivel a régi közbeszerzési törvény nem ad iránymutatást arra, hogy ha az ajánlatkérő kirívóan alacsony árral találkozik, milyen döntéseket alkalmazhat.
NoÁr annyira az ukránok mellé állt, hogy még Zelenszkij is belepirulna
