Az AirBridge újra indulna

Hunyor Erna
2005. 09. 01. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazugságokon alapuló politikai hecckampány miatt zárult eredménytelenül a Malév privatizációja. Olyan hangulat alakult ki, amelytől az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. igazgatósága sem tudta függetleníteni magát – jelentette ki Zubek János, az AirBridge Magyarország Rt. felügyelőbizottságának tagja, a cég tegnapi sajtótájékoztatóján. Szerinte „ha nem úgymond a népakarat döntött volna egy kifejezetten gazdasági kérdésben, az ÁPV Rt. igazgatósága egyhangúlag az AirBridge Rt. ajánlata mellett döntött volna”. Csalódással vették tudomásul az ÁPV döntését, amely szerint a Malév Rt. részvényeinek megszerzésére kiírt tárgyalásos pályázatot eredmény nélkül zárta le. Az ÁPV-vel történő sikeres megállapodás esetén az AirBridge átvállalta volna a Malév összes, 36 milliárd forint adósságát, és egymilliárd forint vételárat és négymilliárd forintos készpénzes tőkeemelést ajánlott. A cég átvilágítása nélkül 80 százalékos foglalkoztatási garanciát vállaltak, s ez nem jelentette volna 700 ember automatikus elbocsátását. A tranzakció a szövetségnek 41 milliárd forintjába került volna – mondta Zubek, aki szerint, ha az ÁPV Rt. új privatizációs eljárást ír ki a Malév eladására, az AirBridge alaposan megvizsgálja a piaci környezetet, a feltételeket, s ha megfelelőnek találja azokat, indulni fog az újabb tenderen. Költő Magdolna, az AirBridge igazgatóságának tagja elmondta: az első években 200 ezerrel, majd a negyedik, ötödik évtől kezdve 400-500 ezerrel nőhet a Malév utasszáma; elsősorban az Oroszországból érkező átszálló utasoknak köszönhetően.
Kiss Kálmán igazgatósági tag elmondta, hogy a tervek szerint a Malév karbantartó bázisán létesült volna az AirUnion járműflottájának regionális javítóközpontja, ami a személyzet létszámának növekedését eredményezte volna. Az AirBridge elképzelései alapján a Malév részvényeit az első nyereséges évet követően bevezetnék a tőzsdére. Zubek elmondta, az AirBridge és tulajdonosai megalapozatlan és méltatlan hírbehozása miatt eljárást indítanak. Az ÁPV döntésével összefüggésben jelenleg vizsgálják a jogi lehetőségeket.

Bírál az ASBK is. Kovács Ferenc, az ASBK Vagyonkezelő Kft. szakmai vezetője kifejtette: a privatizációban nem a pályázók, hanem a ÁPV Rt. vallott kudarcot. Mint mondta: a kudarc okát elsősorban abban látják, hogy az ÁPV Rt. a pályázati kiírás ellenére nem folytatott valódi versenyeztetésen alapuló eljárást. Kifejtette: az ASBK a döntést tudomásul veszi, annak ellenére, hogy ajánlatában vállalta a Malév teljes államilag garantált hitelének viszszafizetését.



Fordítási hiba? Nőtt a Malévra pályázó krasznojarszki légitársaság, a KrasAir fedezetlen vesztesége – adta hírül az MTI. A számviteli szabványok szerint a cég vesztesége 28 millió rubelre (egymillió dollár) nőtt az idei év első hat hónapjában az egy évvel korábbi 7,243 millióról. Leonov Péter, az AirBridge igazgatóságának tagja közölte: a fedezetlen veszteség kifejezés fordítási hiba lehet, ugyanis a cég vesztesége nőtt az idei év első hat hónapjában a többi légitársaság eredményeihez hasonlóan.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.