Orosz tulajdonba került volna a Malév

Kedden benyújtotta fellebbezését a Budapest Airport Rt. a Fővárosi Munkaügyi Bíróság elsőfokú határozata ellen, amely érvénytelennek nyilvánította a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég privatizációs pályázatát. Nem magyar tulajdonú lett volna a Malév Rt., ha a legutóbbi privatizációs tenderen értékesítik a légitársaságot.

Hunyor Erna
2005. 09. 07. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Túllépte hatáskörét a Fővárosi Munkaügyi Bíróság, amikor elsőfokú határozatában érvénytelenítette a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációs pályázatát – vélte Vági Márton, az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt. vezérigazgatója tegnapi sajtóbeszélgetésén. Közölte: 99 százalékig biztos abban, hogy jogilag nem megalapozott a bíróság döntése, így nem lesz szükség új pályázat kiírására. Ha mégis, a vagyonkezelő felkészül arra, hogy a BA Rt. eladására új pályázatot írjon ki. Ez esetben – az ÁPV Rt. véleménye szerint – az új pályázat legfeljebb egyhetes–tíznapos csúszást okozna. A vezérigazgató szerint ha az állam elállna a BA Rt. eladásától, jelentős előnyt adna a pozsonyi és a zágrábi repülőtereknek. Lapunk kérdésére, hogy hol tartanak az Állami Számvevőszék által is kifogásolt repülőtéri tulajdoni viszonyok rendezésével, Vági elmondta: reményei szerint a novemberi kötelező ajánlattételi határidőig rendeződik minden. Mint mondta, a BA Rt. kedden benyújtotta fellebbezését a Fővárosi Munkaügyi Bíróság határozata ellen.
Az ÁPV Rt. azért nem adta el augusztusban az AirBridge Rt.-nek a Malévot, mert nem látta biztosítottnak, hogy az eladás után valóban többségi magyar tulajdonban maradt volna a nemzeti légitársaság. Papíron hazai maradt volna a Malév, hiszen az AirBridge 51 százaléka két magyar magánszemély tulajdonában van, de a bankgaranciát és a pénz nagy részét valójában a 49 százalékot tulajdonló Borisz Abramovics érdekeltségébe tartozó KrasAir légitársaság ajánlotta fel saját vagyona formájában. Mint mondta, kialakulhatott volna olyan helyzet, hogy – például egy rivális piaci szereplő felvetése nyomán – megkérdőjeleződik a többségi magyar tulajdon megléte.
A vezérigazgató úgy fogalmazott: a mostani eladás a Malév terheit nem, csak az ÁPV Rt. gondjait szüntette volna meg. Szavai szerint „a Malévot két dolog mentheti meg, a privatizáció és önmaga”. Mégpedig úgy, hogy elbocsát 1500 dolgozót, megszünteti veszteséges járatait, és nem cseréli le időről időre menedzsmentjét – vélte Vági, aki leszögezte: a légitársaságnak negatív a saját tőkéje, idén is csak úgy lehet nyereséges, ha kiszervezi valamely üzletágát. Úgy nyilatkozott, hogy a következő két évben lehet találni vevőt a Malévra, a Budapest Airport privatizációjának lezárta pedig kedvezőbb helyzetbe hozhatja a légicéget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.