Ritkán fogok tollat, de most úgy érzem, muszáj. Közismert a szomorú tény: a közelmúltban lezuhant Athéntól nem messze egy utasszállító repülőgép. Az is közismert a híradásokból, hogy a még levegőben lévő gépet katonai vadászrepülőkkel megközelítették, hogy kiderítsék, miért nem válaszol a földi irányításnak. Azt a hírt pedig csak egy-két nap múlva tudtuk meg, hogy a vadászrepülők arra is fel voltak készítve, hogy adott parancsra lelőjék az irányíthatatlanná vált utasszállító gépet abban az esetben, ha veszélyeztette volna Athén városát. 2001. szeptember 11-e óta ezen már nincs mit csodálkozni… Az emberélet nagy kincs, ha egyet elveszítünk, az is pótolhatatlan, azonban arra vigyázni kell, hogy bármilyen vis maior miatt minél kevesebb elveszített emberrel számoljunk.
A híradásokból tudjuk, hogy Budapesten, pontosabban Ferihegyen a nyár eleje óta átszervezték a repülőtéri be- és kivezető légifolyosókat. Biztosan oka volt, egyébként sem értek hozzá. Azt azonban bizton állíthatom, hogy kevés ország van a világon, ahol a le- és felszálló gépek szándékosan átrepülnek a főváros felett. Ha valaki néhány tíz percig a szabadban van, és figyeli a légi forgalmat, az könnyen megérti, miről beszélek. A leszálló repülőgépek körülbelül a Csillebérc– Gellérthegy irányon közelítik meg Ferihegyet, a felszállók pedig 1,5-2 kilométerrel északra, az előbbivel párhuzamosan emelkednek. A híradásokból tudom, hogy a legtöbb légi baleset le- vagy felszálláskor történik. Annak nagyon kell örülni, hogy nálunk ritkán van ilyen, de ne adjunk lehetőséget a bajnak, hogy önmagát tetézze. Tudom, hogy Ferihegy túl közel van a fővároshoz, de az egészen biztos megoldható lenne, hogy a legsűrűbben lakott városrészek, egyebek mellett a belváros felett ne repüljenek át utasszállító repülőgépek.
Suhajda István
Budapest

Kiszáradt egy népszerű tó a Balaton mellett