Ismét elindították a repülőtér eladását

Munkatársainktól
2005. 10. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Zártkörű pályázatot hirdet az ÁPV Rt. a Budapest Airport (BA) Rt. részvénycsomagjának értékesítésére, az erről szóló felhívást ma teszi közzé a privatizációs szervezet. Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója lapunkkal tegnap az igazgatóság ülése után közölte: az egyfordulós eljárás megindítását a kormányhatározatnak megfelelően teszi közzé az ÁPV Rt., ugyanaz az öt pályázó tehet ajánlatot, amelyek a korábbi eljáráson versenyben maradtak. Nem tárgyalásos eljárás lesz, a beadott ajánlatok alapján dönt majd az ÁPV Rt. A privatizációs szervezet a felhívás megjelenését követően keresi meg az ajánlattevőket, akik szintén nyilatkozhatnak arról, hogy részt kívánnak-e venni a BA Rt. privatizációs pályázatán. Erre leginkább azért lesz szükség, mert legutóbb voltak olyan információk, hogy bizonyos pályázók nem akarnak indulni.
A magyar költségvetést csődközelbe manőverező kormányzat egyre kétségbeesettebben igyekszik túladni az állami vagyonon, hogy betömködje az államháztartás katasztrofális hiányát. A kabinet újabb szabálytalanságoktól és valószínűsíthető törvénysértésektől sem riad vissza, hogy minden áron pénzhez jusson – közölte a repteret üzemeltető cég eladása kapcsán közleményében a Fidesz. A párt nem érti, hogy a BA Rt. privatizációja kapcsán miként rendelkezhet a kormány kincstári vagyonelemekről úgy, hogy a repülőtérre vonatkozóan nem is létezik vagyonértékelés. Illetve az sem világos, hogy a BA Rt.-re vonatkozó kormányhatározatban hogyan kerülhet egyáltalán szóba a részvények 100 százalékának eladása, amikor a privatizációs törvény melléklete 75 százalék mínusz egy részvény eladását engedélyezi.
A Budapest Airport Rt. menedzsmentje a növekvő piaci kereslet miatt öt jelentős és nagy értékű projektet indít 2008-ig – derül ki a lapunk birtokába került, 2004–2008 közötti elképzeléseket tartalmazó stratégiai tervből. Mindezekre öszszesen 96,6 milliárd forint kiadással számol a BA Rt. A dokumentumból kiderül, hogy a cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye kifejezetten jó. Ugyanakkor az elkövetkezendő három évben a BA Rt. további jelentős növekedést érhet el: árbevétele a 2003-as 26,8 milliárd forintról 42,1 milliárd forintra nő. Nyeresége pedig 139 százalékkal emelkedik úgy, hogy a pénzügyi mutatók mindvégig kiegyensúlyozottak lesznek, a likviditás pedig erős marad.
A tanulmány leszögezi, hogy a Ferihegyi repülőtérnek belföldön nincs komoly versenytársa, ügyfélköre szerteágazó. Az utasforgalomnál rövid távon az átlagot jelentősen meghaladó, dinamikus növekedéssel lehet számolni: 2008-ra 80 százalékkal emelkedik, Ferihegy repülőgépes légiáru-forgalma pedig 2003–2008 között pedig megduplázódik. A repüléssel összefüggő árbevétel a 2003-as 13,7 milliárd forintról 2008-ra 26,1 milliárd forintra nő, az ebből származó nyereség pedig a tavalyelőtti 8,2 milliárddal szemben eléri a 19,5 milliárd forintot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.