Zártkörű pályázatot hirdet az ÁPV Rt. a Budapest Airport (BA) Rt. részvénycsomagjának értékesítésére, az erről szóló felhívást ma teszi közzé a privatizációs szervezet. Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója lapunkkal tegnap az igazgatóság ülése után közölte: az egyfordulós eljárás megindítását a kormányhatározatnak megfelelően teszi közzé az ÁPV Rt., ugyanaz az öt pályázó tehet ajánlatot, amelyek a korábbi eljáráson versenyben maradtak. Nem tárgyalásos eljárás lesz, a beadott ajánlatok alapján dönt majd az ÁPV Rt. A privatizációs szervezet a felhívás megjelenését követően keresi meg az ajánlattevőket, akik szintén nyilatkozhatnak arról, hogy részt kívánnak-e venni a BA Rt. privatizációs pályázatán. Erre leginkább azért lesz szükség, mert legutóbb voltak olyan információk, hogy bizonyos pályázók nem akarnak indulni.
A magyar költségvetést csődközelbe manőverező kormányzat egyre kétségbeesettebben igyekszik túladni az állami vagyonon, hogy betömködje az államháztartás katasztrofális hiányát. A kabinet újabb szabálytalanságoktól és valószínűsíthető törvénysértésektől sem riad vissza, hogy minden áron pénzhez jusson – közölte a repteret üzemeltető cég eladása kapcsán közleményében a Fidesz. A párt nem érti, hogy a BA Rt. privatizációja kapcsán miként rendelkezhet a kormány kincstári vagyonelemekről úgy, hogy a repülőtérre vonatkozóan nem is létezik vagyonértékelés. Illetve az sem világos, hogy a BA Rt.-re vonatkozó kormányhatározatban hogyan kerülhet egyáltalán szóba a részvények 100 százalékának eladása, amikor a privatizációs törvény melléklete 75 százalék mínusz egy részvény eladását engedélyezi.
A Budapest Airport Rt. menedzsmentje a növekvő piaci kereslet miatt öt jelentős és nagy értékű projektet indít 2008-ig – derül ki a lapunk birtokába került, 2004–2008 közötti elképzeléseket tartalmazó stratégiai tervből. Mindezekre öszszesen 96,6 milliárd forint kiadással számol a BA Rt. A dokumentumból kiderül, hogy a cég jelenlegi pénzügyi teljesítménye kifejezetten jó. Ugyanakkor az elkövetkezendő három évben a BA Rt. további jelentős növekedést érhet el: árbevétele a 2003-as 26,8 milliárd forintról 42,1 milliárd forintra nő. Nyeresége pedig 139 százalékkal emelkedik úgy, hogy a pénzügyi mutatók mindvégig kiegyensúlyozottak lesznek, a likviditás pedig erős marad.
A tanulmány leszögezi, hogy a Ferihegyi repülőtérnek belföldön nincs komoly versenytársa, ügyfélköre szerteágazó. Az utasforgalomnál rövid távon az átlagot jelentősen meghaladó, dinamikus növekedéssel lehet számolni: 2008-ra 80 százalékkal emelkedik, Ferihegy repülőgépes légiáru-forgalma pedig 2003–2008 között pedig megduplázódik. A repüléssel összefüggő árbevétel a 2003-as 13,7 milliárd forintról 2008-ra 26,1 milliárd forintra nő, az ebből származó nyereség pedig a tavalyelőtti 8,2 milliárddal szemben eléri a 19,5 milliárd forintot.

Menstruációs görcs: 5 életmentő tipp, hogy könnyebben átvészeld ezeket a napokat