Sztrájkkövetelést fogalmazott meg tegnap a Repülőtéri Minibusz Gépkocsivezetők Szakszervezete és a Forgalmi és Rampatisztek Szakmai Szakszervezete alkotta sztrájkbizottság, amelyet eljuttattak Hárskuti Jánosnak, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatójának – nyilatkozta lapunknak Hilmer Sándor, a sztrájkbizottság szóvivője. A Budapest Airport Rt. munkavállalói folyamatos bizonytalanságban vannak, mert nem érzik biztosítva, hogy a jövőben a BA Rt.-nél lesz-e munkájuk. A szóvivő szavai szerint a BA Rt. küszöbön álló magánosítása közvetve és közvetlenül mintegy tízezer embert érint, s a dolgozók úgy érzik: nem kapnak megfelelő garanciákat. A 2006-os bérmegállapodások megtorpanása, valamint a privatizáció előtt álló BA Rt. dolgozóit érintő, a munkavállalók szociális és gazdasági érdekeit veszélyeztető helyzet miatt a sztrájkbizottság tegnapi ülésén kétpontos sztrájkkövetelést fogalmazott meg, amelyet átadtak Hárskuti Jánosnak, a BA Rt. vezérigazgatójának – tájékoztatott Hilmer.
A követelések átadásával megkezdődik a hétnapos egyeztetési időszak, amely alatt a sztrájkbizottság kétórás figyelmeztető sztrájk tartásával is nyomatékot adhat követeléseinek. A szóvivő nem tartja kizártnak, hogy a munkabeszüntetés eszközét is felhasználhatja a sztrájkbizottság, amennyiben nem kapnak megnyugtató választ a dolgozókat érintő követeléseire. A privatizáció készületéről szólva azt mondta: a brit BAA a 18-19 százalékos leépítés fölött a BA Rt. különböző tevékenységeinek kiszervezését tervezi, ám semmiféle továbbfoglalkoztatási garanciát nem kaptak az érdekképviseletek, ami az új tulajdonost a továbbfoglalkoztatásra kötelezné. A 75 éves időtartam túl hosszú idő ahhoz, hogy a munkavállalók beérjék egy-két hónapos ígérvényekkel. A szakszervezetek úgy tudják, a fejlesztéseket nem is a BAA kívánja végrehajtani, hanem külsős partnereket akar bevonni.

Orbán Viktor: Ezért indulnak lejárató akciók Magyarország ellen