Nagy feltűnést keltett Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter bejelentése április közepén a két választási forduló között, hogy közvetlen vasúti kapcsolat létesül Budapest Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér egyes terminálja között. A miniszter és a MÁV Zrt. vezetői akkor azt jelentették be, hogy a vasúti forgalom szeptemberben vagy októberben indul a belváros és Ferihegy között. A tervek szerint a MÁV az Európai Unió által rendelkezésre bocsátott fejlesztési pénzekből, valamint a beruházáshoz szükséges saját forrásból 6,5 milliárd forintot használhatna fel a Ferencváros–Vecsés közötti vasútvonal átépítésére. Ennek részét képezi Szemeretelep állomás áthelyezése, így a terminál könynyebben elérhető az utasok számára. A beruházás részeként a Budapest–Cegléd vasútvonal átépítése mellett a MÁV a tervek szerint korszerűsíti a biztosítóberendezéseket, a felsővezeték-rendszert, valamint a vonalon található állomások térvilágítását. Heiczinger István, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese lapunknak úgy nyilatkozott, hogy az EU-forrás már rendelkezésre áll.
A tavaszi ígéretekkel szemben a helyzet az, hogy a szemeretelepi állomás áthelyezései munkálatai, illetve a pálya átépítése még el sem kezdődött. Információink szerint a MÁV október 1-jétől hirdetett vágányzárat az említett vonalon, ám a hirdetményt azóta visszavonták. Az állomás építésének kivitelezési munkálataira szeptember elejéig adhattak ajánlatot a pályázók, a MÁV azonban még nem hirdetett eredményt. Szollár Domokos, a Budapest Airport Zrt. szóvivője lapunkkal azt közölte, hogy az általuk vállalt munkálatok megkezdődtek. Ennek során a MÁV által elkészítendő gyalogos felüljáró és a terminál bejárata között készül el egy új közlekedési útvonal. A vasúti forgalom megindulásával a vonatok 20 és 30 percenként közlekednének a belváros és a repülőtér között. A menetjegy drágább lesz a MÁV normál díjszabásához képest. A fejlesztéssel kapcsolatban érdeklődtünk a MÁV Zrt.-nél, lapzártáig azonban nem kaptunk választ.
Irányított MÁV-kommunikáció. A ferihegyi vasúti tenderrel kapcsolatos cikket eredeti szándékainkkal ellentétben csak a mai számban közöljük, aminek legfőbb oka, hogy a MÁV lapunk felé tudatosan, vagy az esemény súlyát figyelmen kívül hagyva, elutasította az információadást. Arról ugyanis könnyen tudomást szereztünk, hogy a miniszteri kampány ellenére szeptember végén nemhogy nem indult meg a forgalom, de még a fejlesztések sem kezdődtek meg. Lapunk a sajtóetika alapvető szabályát, a „szólaljon meg a másik fél is” elvet figyelembe véve a projekt késésének indokáról érdeklődött a MÁV Zrt. kommunikációs osztályán, ahol többszöri megkeresésünk után is azt közölték, hogy a szakmai válasz már elkészült, ám ennek továbbítását még jóvá kell hagyni. A kommunikációs igazgatót telefonon is hiába próbáltuk elérni. Mindeközben a ferihegyi projekt csúszásának indokait az egyik kormány közeli médiában kiszivárogtatták.

Kemény üzenetet küldött Gyurcsány volt felesége, szorul a hurok Magyar körül