Késésben a ferihegyi vasúti összeköttetés

Putsay Gábor
2006. 10. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy feltűnést keltett Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter bejelentése április közepén a két választási forduló között, hogy közvetlen vasúti kapcsolat létesül Budapest Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér egyes terminálja között. A miniszter és a MÁV Zrt. vezetői akkor azt jelentették be, hogy a vasúti forgalom szeptemberben vagy októberben indul a belváros és Ferihegy között. A tervek szerint a MÁV az Európai Unió által rendelkezésre bocsátott fejlesztési pénzekből, valamint a beruházáshoz szükséges saját forrásból 6,5 milliárd forintot használhatna fel a Ferencváros–Vecsés közötti vasútvonal átépítésére. Ennek részét képezi Szemeretelep állomás áthelyezése, így a terminál könynyebben elérhető az utasok számára. A beruházás részeként a Budapest–Cegléd vasútvonal átépítése mellett a MÁV a tervek szerint korszerűsíti a biztosítóberendezéseket, a felsővezeték-rendszert, valamint a vonalon található állomások térvilágítását. Heiczinger István, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese lapunknak úgy nyilatkozott, hogy az EU-forrás már rendelkezésre áll.
A tavaszi ígéretekkel szemben a helyzet az, hogy a szemeretelepi állomás áthelyezései munkálatai, illetve a pálya átépítése még el sem kezdődött. Információink szerint a MÁV október 1-jétől hirdetett vágányzárat az említett vonalon, ám a hirdetményt azóta visszavonták. Az állomás építésének kivitelezési munkálataira szeptember elejéig adhattak ajánlatot a pályázók, a MÁV azonban még nem hirdetett eredményt. Szollár Domokos, a Budapest Airport Zrt. szóvivője lapunkkal azt közölte, hogy az általuk vállalt munkálatok megkezdődtek. Ennek során a MÁV által elkészítendő gyalogos felüljáró és a terminál bejárata között készül el egy új közlekedési útvonal. A vasúti forgalom megindulásával a vonatok 20 és 30 percenként közlekednének a belváros és a repülőtér között. A menetjegy drágább lesz a MÁV normál díjszabásához képest. A fejlesztéssel kapcsolatban érdeklődtünk a MÁV Zrt.-nél, lapzártáig azonban nem kaptunk választ.

Irányított MÁV-kommunikáció. A ferihegyi vasúti tenderrel kapcsolatos cikket eredeti szándékainkkal ellentétben csak a mai számban közöljük, aminek legfőbb oka, hogy a MÁV lapunk felé tudatosan, vagy az esemény súlyát figyelmen kívül hagyva, elutasította az információadást. Arról ugyanis könnyen tudomást szereztünk, hogy a miniszteri kampány ellenére szeptember végén nemhogy nem indult meg a forgalom, de még a fejlesztések sem kezdődtek meg. Lapunk a sajtóetika alapvető szabályát, a „szólaljon meg a másik fél is” elvet figyelembe véve a projekt késésének indokáról érdeklődött a MÁV Zrt. kommunikációs osztályán, ahol többszöri megkeresésünk után is azt közölték, hogy a szakmai válasz már elkészült, ám ennek továbbítását még jóvá kell hagyni. A kommunikációs igazgatót telefonon is hiába próbáltuk elérni. Mindeközben a ferihegyi projekt csúszásának indokait az egyik kormány közeli médiában kiszivárogtatták.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.