Negyedszer sem kelt el a Hollóházi Porcelánmanufaktúra, mivel az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatótanácsa tegnapi ülésén azt a határozatot hozta, hogy az értékesítésre kiírt pályázat ismét eredménytelen. Az indoklás szerint azért, mert az egyetlen beadvány nem érte el az ÁPV által meghatározott limitárat, tehát nem felelt meg a követelményeknek, így a tárgyalások sem kezdődhetnek meg. Oravecz Péter, az ÁPV szóvivője lapunknak elmondta, egyelőre még nem lehet látni a következő lépést. – Ha valamire ennyire nem reagál a piac, vagy teljesen máshogy reagál, mint ahogy várjuk, akkor ennyi sikertelen kísérlet után nem lehet tovább erőltetni változatlanul a privatizációt – fejtette ki. Hozzátette: igaz, hogy a manufaktúra több év után enyhe plusszal zárt tavaly, de valószínűleg csak egyszeri esetről van szó.
A porcelánüzem igazgatóját nem lepte meg különösebben az eredmény. Pálfi József szerint ebben több dolog játszott közre, amelyből az egyik az, hogy az ÁPV 150 millió forintban határozta meg a pályázat indulóköltségét, ami már a lehetséges jelentkezők nagyobbik részét kirostálta. Ennél lényegesebb ok, hogy az üzem kevés árbevételt nyújt a komolyabb befektetőknek. Ráadásul a kézzel gyártott porcelán Európában hanyatló üzletágnak számít, mert a kínai és török termékek jóval olcsóbbak. – Tudomásul kell venni, hogy a világ gyára Kína. Az élőmunka-igényes ágazatokkal nem lehet versenyezni – tette hozzá az igazgató, aki szerint a hollóházi üzemet akkor lehetne eladni, ha egyesülne például a Zsolnayval, mert így méretgazdaságosabb lenne, a két márka pedig ugyanúgy megmaradhatna.
Milliárdos büntetést kapott a Shein
