Hiányzik a közlekedési koncepció

Bodacz Péter
2007. 08. 10. 22:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Óriási lehetőségeket kínál az 1700 milliárd forintnyi forrás, amit ki kellene használni a közlekedés fejlesztésére, a környezeti ártalmak csökkentésére, ahogy ez az unióban is elvként szerepel – jelentette ki Manninger Jenő tegnapi sajtótájékoztatóján. Az Orbán-kormány egykori közlekedési államtitkára szerint ennek az elvnek csak részben felel meg a kormány döntése, és hiányzik az átfogó közlekedési koncepció. – Szinte havonta cserélődik fel a beruházások sorrendje, változik a beruházási lista, több projektnek is túlzottak a költségei – hangoztatta a Fidesz képviselője.
Manninger szerint a koncepció hiányát mutatja az is, hogy havonta más és más került be a beruházási programba. Példaként az M4-es szolnoki északi elkerülőjét említette, amely most a tervek között található, míg a 86-os út fejlesztése alig szerepel a 2008-ig indítandó programok között, pedig ott az elmúlt években megkétszereződött a kamionforgalom. A szakpolitikus a fővárost elkerülő utakra vonatkozó terveket sem látja kellően alaposnak és kidolgozottnak. Hiányosságként az M0-s körgyűrű fejlesztési programját emelte ki, amelyben irányonként csak kétsávos út fejlesztése szerepel, holott kétszer három sávra lenne szükség.
Manninger a vasúti fejlesztésekről szólva kifejtette: a fejlesztések egyenetlenek, az elkövetkező néhány évben nem indul el a budapesti elővárosi vasút fejlesztése, ráadásul az a néhány vonal, amelyre a beruházások koncentrálódnak, rendkívül sokba kerül. – A Szolnok–Lőkösháza vonalra szinte már az autópályaárakhoz közelítve 100 milliárdot, a Szolnok–Debrecen vonalra pedig 180 milliárd forintot akarnak költeni annak érdekében, hogy a vonatok akár 160 kilométeres óránkénti sebességgel haladhassanak, míg a Dunántúlon vannak olyan szakaszok, ahol csak 40– 60 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szerelvények – mondta a fideszes politikus.
Álláspontja szerint a beruházások elsősorban a tranzit áruszállításra koncentrálnak, a külföldi áruszállítók érdekeit szem előtt tartva.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.