Óriási lehetőségeket kínál az 1700 milliárd forintnyi forrás, amit ki kellene használni a közlekedés fejlesztésére, a környezeti ártalmak csökkentésére, ahogy ez az unióban is elvként szerepel – jelentette ki Manninger Jenő tegnapi sajtótájékoztatóján. Az Orbán-kormány egykori közlekedési államtitkára szerint ennek az elvnek csak részben felel meg a kormány döntése, és hiányzik az átfogó közlekedési koncepció. – Szinte havonta cserélődik fel a beruházások sorrendje, változik a beruházási lista, több projektnek is túlzottak a költségei – hangoztatta a Fidesz képviselője.
Manninger szerint a koncepció hiányát mutatja az is, hogy havonta más és más került be a beruházási programba. Példaként az M4-es szolnoki északi elkerülőjét említette, amely most a tervek között található, míg a 86-os út fejlesztése alig szerepel a 2008-ig indítandó programok között, pedig ott az elmúlt években megkétszereződött a kamionforgalom. A szakpolitikus a fővárost elkerülő utakra vonatkozó terveket sem látja kellően alaposnak és kidolgozottnak. Hiányosságként az M0-s körgyűrű fejlesztési programját emelte ki, amelyben irányonként csak kétsávos út fejlesztése szerepel, holott kétszer három sávra lenne szükség.
Manninger a vasúti fejlesztésekről szólva kifejtette: a fejlesztések egyenetlenek, az elkövetkező néhány évben nem indul el a budapesti elővárosi vasút fejlesztése, ráadásul az a néhány vonal, amelyre a beruházások koncentrálódnak, rendkívül sokba kerül. – A Szolnok–Lőkösháza vonalra szinte már az autópályaárakhoz közelítve 100 milliárdot, a Szolnok–Debrecen vonalra pedig 180 milliárd forintot akarnak költeni annak érdekében, hogy a vonatok akár 160 kilométeres óránkénti sebességgel haladhassanak, míg a Dunántúlon vannak olyan szakaszok, ahol csak 40– 60 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szerelvények – mondta a fideszes politikus.
Álláspontja szerint a beruházások elsősorban a tranzit áruszállításra koncentrálnak, a külföldi áruszállítók érdekeit szem előtt tartva.
„Arcátlanság azt állítani, hogy Ukrajna áll legközelebb az EU-tagsághoz”
