Európában csak a portugálok fogyasztói bizalmi indexe alacsonyabb a hazainál – derült ki az AC Nielsen piackutató legfrissebb novemberi felméréséből. A globális fogyasztói bizalmi indexet a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a vásárolni kívánt termékekkel kapcsolatos pozitív, illetve negatív vélemények alapján állította össze a kutatócég. Hazánk fogyasztói bizalmi indexe 69 pontot ért el, miközben az európai átlag 89 pontot tett ki. Két évvel ezelőtt az AC Nielsen felmérése még 90 pontos bizalmi indexet mutatott ki hazánkban. Az idei novemberi kutatásban a magyarok többsége – a válaszadók 87 százaléka – a legkedvezőtlenebbnek munkahelyi kilátásait tartotta, de 73 százalékuk negatívan ítélte meg a vásárlásra alkalmas körülményeket, s 71 százalékuk anyagi helyzetének romlására számított. Két évvel ezelőtt a hazai válaszadók 60 százaléka ítélte alkalmatlannak gazdasági körülményeit arra, hogy a vágyott fogyasztási cikkeket megvásárolja, vagyis e téren azóta mintegy tízszázalékos romlás következett be. Anyagi helyzetünk megítélésében pedig mintegy 20 százalékkal többen látjuk borúlátóan a jövőt.
Németh Balázs: Tegnap még jó ötletnek tűnt Varga Juditra ráküldeni a hiénákat...
