A magyarok borúsan látják a jövőjüket

Dénes Zoltán
2007. 12. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európában csak a portugálok fogyasztói bizalmi indexe alacsonyabb a hazainál – derült ki az AC Nielsen piackutató legfrissebb novemberi felméréséből. A globális fogyasztói bizalmi indexet a munkalehetőségekről, a személyes anyagi helyzetről és a vásárolni kívánt termékekkel kapcsolatos pozitív, illetve negatív vélemények alapján állította össze a kutatócég. Hazánk fogyasztói bizalmi indexe 69 pontot ért el, miközben az európai átlag 89 pontot tett ki. Két évvel ezelőtt az AC Nielsen felmérése még 90 pontos bizalmi indexet mutatott ki hazánkban. Az idei novemberi kutatásban a magyarok többsége – a válaszadók 87 százaléka – a legkedvezőtlenebbnek munkahelyi kilátásait tartotta, de 73 százalékuk negatívan ítélte meg a vásárlásra alkalmas körülményeket, s 71 százalékuk anyagi helyzetének romlására számított. Két évvel ezelőtt a hazai válaszadók 60 százaléka ítélte alkalmatlannak gazdasági körülményeit arra, hogy a vágyott fogyasztási cikkeket megvásárolja, vagyis e téren azóta mintegy tízszázalékos romlás következett be. Anyagi helyzetünk megítélésében pedig mintegy 20 százalékkal többen látjuk borúlátóan a jövőt.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.