Keresik az ellopott Picassót

Továbbra sem találja a rendőrség azt a három férfit, akik elloptak egy Picasso-képet és egy brazil festményt Sao Paulo szépművészeti múzeumából. A műkincseknek sincs nyomuk. Valószínűleg profik voltak az elkövetők, és megrendelésre dolgozhattak, hiszen Matisse, Renoir és Van Gogh kiállított alkotásait a helyükön hagyták.

MN-összeállítás
2007. 12. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nagy erőkkel folyik a keresés, a rendőrség azonban továbbra sem találja azt a három ismeretlen férfit, aki ellopott egy Picasso- és egy Candido Portinari-festményt Brazília leghíresebb tárlatából, a Sao Pauló-i szépművészeti múzeumból. A biztonsági kamerák megörökítették az eseményeket, a felvételek tanulmányozása után a nyomozók kijelentették: profik hatoltak be – helyi idő szerint – csütörtökön az intézménybe. Nem volt náluk fegyver, csak egy feszítővas és egy hidraulikus autóemelő, az eszközökkel három perc alatt jutottak a múzeumba, miután leemelték annak ajtaját. Vélhetőleg megrendelésre dolgoztak a betörők, mert a tárlókban járva nem foglalkoztak Matisse, Renoir és Van Gogh képeivel. Két művet vittek csak magukkal, az egyik Pablo Picasso Suzanne Bloch portréja című alkotása, a másik a brazil festő, Candido Portinari O Lavrador de Cafe című képe. Picasso a festményt 1904-ben, a kék korszakában vitte vászonra, ez volt a múzeum egyik legbecsesebb darabja. Jones Bergamin, Sao Pauló-i galériatulajdonos becslése szerint a portré hozzávetőleg 50 millió dolláros (8,8 milliárd forint) értéket képvisel. – Portinari az egyik legnépszerűbb dél-amerikai festő, az 1939-ben készült O Lavrador de Cafe értéke ötmillió dollár (883 millió forint) – mondta Bergamin.
– A tolvajok jó helyismerettel rendelkeztek, hiszen egyenesen a később elvitt képekhez mentek – nyilatkozta az AP hírügynökségnek Marcos Gomes de Moura, a nyomozást vezető rendőrtiszt. Hozzátette: valószínűleg egy gazdag magángyűjtő megbízásából törhettek be a múzeumba, ezért ha a festményeket már leszállították, akkor nem valószínű, hogy egyhamar előkerülnek. Jones Bergamin azonban úgy véli, a jelek arra utalnak, hogy a betörők amatőrök voltak, hiszen az eltulajdonítottaknál jóval értékesebb műalkotásokat hagytak a múzeumban. Azért vihették el éppen a Picassót, mert az a festmény kicsi, míg a Portinari a bejárat mellett függött a falon. Egyelőre nem tudni, kinek van igaza, ám az is profizmusra utaló jel, hogy a három ismeretlen a biztonságiak őrségváltásának perceiben hatolt az épületbe.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.