Kincstári raporton az ártámogatottak

Mintegy 44 ezer, energiaár-támogatásban részesülő ügyfelet szólított fel a Magyar Államkincstár adategyeztetésre, ez azonban korántsem megy zökkenőmentesen: a támogatottak a tájékoztatás hiányát és az ügymenet kaotikusságát kifogásolják. A szaktárca ugyanakkor rutinellenőrzésről beszél.

Bodacz Péter
2007. 12. 06. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Adategyeztetési roham okoz aggodalmat és értetlenséget az energiaár-támogatásban részesülők körében. Mint arról számos olvasónk beszámolt, az államkincstár levélben szólította fel őket a támogatás igénylésekor már egyszer megadott információk nyolc napon belüli ismételt közlésére, ám a tapasztalatok szerint a hivatalnak nincs az adategyeztetéshez szükséges apparátusa. (A felszólításban közölt információs telefonszámok nem élnek, s úgy tűnik, az ügyfélfogadásokon is káosz uralkodik.) Az ügyfelek emellett kifogásolták a szűkös határidőt és a tájékoztatás hiányát, de értetlenségre adott okot az is, hogy a hivatal egyúttal a megkeresettek idei – tehát a már megítélt támogatások szempontjából lényegtelen – adatait is bekérték, igaz, egy másik, de ugyanabban a borítékban érkezett íven.
Mint azt a Szociális és Munkaügyi Minisztériumnál közölték, az államkincstár csak az egyébként szokásosnak mondható adategyeztetésre szólította fel azt a 44 ezer energiaár-támogatásban részesülő ügyfelet, akiknél eltérést mutatnak az általuk megadott és az APEH-nél lévő információk. A szaktárca tájékoztatása szerint ha bebizonyosodik, hogy az ügyfél jogosulatlanul vette fel a támogatást, vagy félrevezető adatokat közölt, akkor az eddig felvett támogatást a jegybanki alapkamattal együtt vissza kell fizetni. A tavalyi és az idei adatok bekéréséről pedig közölték: a 2007-re és a 2008-ra vonatkozó információkat az államkincstár nem kéri együtt, s teljesen külön kezeli, a jövő évi igényléshez az igénylőlapot kell kitölteni, s mellékelni kell az energiaszámla másolatát.
Nadray Katalin ügyvéd – szemben a minisztérium állásfoglalásával – ugyanakkor úgy véli: zavarra adhat okot, hogy egy alkalommal kell az ügyfeleknek megadniuk az egyszer már közölt, valamint a jövő évi támogatáshoz szükséges információkat, még ha azokat a megfelelő módon kezelik is. Meglátása szerint így nem csoda, hogy a legtöbb ügyfél értetlenkedik, mivel az eddigi és a majdani támogatás ügye így egymással keveredik, holott külön ügyekről, elbírálásról van szó. – Az ügyintézés, illetve az egy évvel korábbi adatok újbóli összegyűjtésének nehézségei miatt nehezen tartható a nyolcnapos határidő, ezért érdemes az esetleges késést jelezni az államkincstár felé – közölte Nadray, hozzátéve: az adatok öszszevetése és ellenőrzése nem kifogásolható, a hivatali ügymenet és a nem kielégítő tájékoztatás viszont annál inkább.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.