Épül a brit virtuális monarchia?

Munkatársunktól
2008. 01. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Generációkon átívelő gesztust tett az angol királyi imázspolitika idén karácsonykor, amikor a Buckingham-palota a népszerű YouTube videomegosztó oldalon is elérhetővé tette II. Erzsébet királynő jubileumi, ötvenedik alkalommal megtartott ünnepi üzenetét. A YouTube stílszerűen azzal viszonozta a uralkodói kegyet, hogy Royal Channel néven új csatornát alapított, amelyen a brit alattvalók a királynő korábbi hasonló beszédeit tekinthetik meg, köztük az 1957-ben hagyományteremtő célzattal megtartott első szózatot is, amelyet a BBC akkor még élőben sugárzott.
A virtuális birodalomépítési kísérlet egyébként nem meglepő. II. Erzsébet ifjúkora óta folyamatos érdeklődést tanúsít a technika fejlődés iránt. A második világháború alatt, még hercegnőként a brit hadsereg teherjárműveit javította – autószerelői képesítéssel a háta mögött. A királynő fél évszázaddal ezelőtti első tévéközvetítésben „új médiumnak” nevezte a televíziót.
Idei – immár előre rögzített – üdvözletében II. Erzsébet külön megemlékezett az iraki és az afganisztáni harctereken elesett csaknem kétszáz brit katonáról. Kijelentette, az elmúlt évtizedekben bekövetkezett viharos változások közepette is változatlan eszmény maradt a család intézménye. A 81 esztendős uralkodó úgy vélte, a boldog család az emberi létezés tényezője, és minden virágzó közösség magva. Példaként idézte fel, hogy ő és 86 éves férje, Fülöp edinburghi herceg a múlt hónapban ünnepelte gyémántlakodalmát, 60. házassági évfordulóját. Erzsébet és Fülöp 1947. november 20-án kelt egybe, frigyük a legtovább tartó a monarchia 1500 éves történetében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.