Csak annyit tudunk, hogy az Aerovivát nagyjából egy hét alatt vitték csődbe, előzetesen pedig kimentették a cég vagyonát. Az iroda mindenért utólag fizetett volna, méghozzá az ügyfelektől beszedett pénzből – ennek megfelelően a nyári szállásköltségek egy részét még mindig nem rendezték, a téli utakat pedig egyáltalán nem fizették ki – árulta el lapunknak az utazási iroda egy nevét nem vállaló alkalmazottja. Mint e forrásból megtudtuk, a cég az ügyfelektől a téli szezon kezdetéig állítólag 900 millió forintot szedett be – így a meghiúsult utak miatt keletkezett károk rendezésére a közel félmilliárd forintos vagyoni biztosíték várhatóan nem lesz elegendő. Megtudtuk azt is, hogy az iroda a téli szezonra a Travel Service gépein mintegy 7-9 ezer helyet foglalhatott le, miközben tavaly az egész szezonban mindössze 3500 helyet tudott megtölteni – magyarul az idei évben túlvállalhatta magát. A Travel Service ügyvezetője a foglalások számát lapunknak megerősítette, és arról is beszámolt, hogy a rendőrség már megkezdte az Aeroviva csődje miatti nyomozást. Mivel az utazási iroda vezetőit elérni nem tudtuk, értesüléseinkkel kapcsolatos kérdéseinket nem volt módunk feltenni. Információink szerint egyébként a cégvezető jelenleg külföldön tartózkodhat, pontos holléte viszont nem ismert.
Dénes Attila, az utazásszervező cég kártérítési kötelezettségeit átvállaló QBE Insurance (Europe) Limited magyarországi fióktelepének vezérigazgatója arról tájékoztatott bennünket, hogy a csőd hétfői bejelentése óta nagyjából 350 kárbejelentés érkezett a társasághoz – a kárigények értéke pedig átlépte a 100 millió forintot.
– Nem tudjuk, pontosan hány panaszra számíthatunk, ugyanis az Aeoroviva nem bocsátotta rendelkezésünkre az utaslistát – mindössze egy közleményt juttattak el hozzánk, amelyben arra hivatkoznak, hogy irodájukba a bérbeadó nem engedi be őket, ezért az utaslista számukra is elérhetetlen – mondja Dénes Attila. – Azt, hogy a 494 millió forintos biztosíték fedez-e valamennyi kárt, csak akkor tudnánk megmondani, ha a kezünkben lenne az utaslista. Ennek híján kénytelenek vagyunk megvárni az ügyfelek bejelentéseit. Az Aeroviva csődjének pikantériája egyébként az, hogy mint Molnár Judittól, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivőjétől megtudtuk, az iroda piaci részesedés tekintetében benne volt az első tízben – a cég az elmúlt két évet 4,8 és 6,2 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta. Ez az érték a piacvezető cégekkel összehasonlítva is jelentősnek mondható: a Neckermann például 10,9 és 12,4 milliárd forintos árbevételt könyvelt el az elmúlt két évben.

Ők az ukrán kémek, akiket Magyarország kiutasított