Más dzsessz-szelek fújtak a 60-as években a Kárpát-medencében. A kommunista ideológia betiltotta a dzsesszt Magyarországon. Az enyhülés az 50–60-as évek fordulóján következett be, az addig titokban játszott zene a felszínre tört, zenekarok alakultak, 1962-ben a KISZ égisze alatt megnyílt az első dzsesszklub, a hanglemezgyártó vállalat elindította Modern jazz antológia sorozatot, a rádió ismeretterjesztő műsorokban mutatta be a műfaj történetét, és két szakkönyv is segítette a műfaj tanulmányozását.
Az európai viszonylatban is egyedülálló vállalkozásként, szakközépiskolai keretek között induló, felsőfokú képzést nyújtó jazz tanszakkal a dzsessz mint önálló zenei műfaj először kapott teret az állami zeneoktatásban. A létrejöttében meghatározó szerepet játszó, évtizedeken át vezető Gonda János zongoraművészen kívül többek között Berkes Balázs (bőgő), Deák Tamás (trombita), Kovács Gyula (dob), Selényi Dezső (harsona), Siliga Miklós (szaxofon), Vukán György (ének) és Szakcsi Lakatos Béla voltak a tanszak alapító tanárai. A hangszeres képzés mellett dzsesszelmélettel, -történettel és improvizációs technikákkal, a kis- és nagyzenekari játékkal is megismerkedtek a hallgatók.
Ma már alig van olyan muzsikus a magyar dzsesszéletben, aki ne állt volna kapcsolatban a jazz tanszakkal, illetve utódjával, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékével. A tanári diplomát szerzett növendékek terjesztik „az igét”, az ország különböző pontjain a zeneoktatás minden szintjén tanítani kezdték a dzsesszt. Mindez nagyban elősegítette a műfaj integrációját a magyar zenei és kulturális életbe, és hozzájárult a hazai dzsessz színvonalának emeléséhez.
Erről adnak képet a Zeneakadémián vasárnap rendezendő koncert közreműködői, akik között a magyar dzsessz olyan, immár nemzetközileg is ismert és becsült előadóival találkozhat a közönség, mint Szakcsi Lakatos Béla, Binder Károly, Oláh Kálmán, Tálas Áron (zongora), Borbély Mihály, Elek István, Bacsó Kristóf, Ludányi Tamás (szaxofon), Fekete-Kovács Kornél, Hámori János (trombita), Babos Gyula, László Attila, Juhász Gábor (gitár), Berki Tamás, Lakatos Ágnes (ének), Berkes Balázs, Csuhaj Barna Tibor, Fonay Tibor (bőgő), Kőszegi Imre, Balázs Elemér, Benkó Ákos (dob).