Az MST Cars a Motorsport Tools és a Great British Sport Cars együttműködésében támadt fel a két első Ford Escort generáció, egészen pontosan újra gyártani kezdték a hosszmotoros alapot, amelyre aztán a vásárló kérésének megfelelően az első (kutyacsont) vagy a szögletesebb második generáció külsejét építik rá. Az ügyfél döntheti el, hogy közúti vagy rali-specifikációban akarja az autóját, illetve kerékjárat-szélesítéseket is kérhet.
Fotó: Flickr
Alapesetben 2,5 literes Duratec szívómotor kerül a kocsi orrába, de lehetőség van korhű rali-erőforrások vagy bármiféle egyéb motor (legyen helye) beépítésére is, a váltó az utcai autókban H-séma alapján kapcsolható hatfokozatú egység, a raliautókba szekvenciális váltót szerelnek. Az Atlas szállítja a hátsó hidat, a felfüggesztésben Bilstein, Reiger vagy Öhlins lengéscsillapítókat használnak, a fékrendszert az AP Racing készíti. Fontos eltérés az eredeti vagy felújított autókhoz képest, hogy az újjászületett Ford Escort CANbus rendszerű elektromos rendszerrel rendelkezik.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!
Villanymotoros Landcruiser modellen dolgozik a Toyota
Egy ausztrál bányavállalat telephelyen belül használt dízelmotoros Landcruiser 70-eseit szeretné villanymotorossá alakítani.
Az ausztráliai BHP bányatársaság tervei között szerepel, hogy CO2-semlegessé teszi a működését, amelynek részeként villanyautókra cseréli a telephelyein használt járműveket. Mivel jelenleg nem készítenek olyan villanyautókat, amelyek bírnák a strapát, a jelenleg használt Landcruiser 70-eseket tervezik átalakítani.